Supersats homologerad för kortnos

Forum / Övrigt / SSR / Supersats homologerad för kortnos

  • Författare
    Inlägg
    • februari 6, 2010 kl. 20:25 #21617

      Hej,

      Jag ställer denna frågan för väns räkning, men är såklart själv också interesserad att få reda på det.

      Det gäller om supersatsen någonsin varit homologerad för kortnos 850 -62 och i så fall vart gränsen går?

      Enligt uppgift så kördes supersatsen med i grupp 3, men om det var rent av ”slumpmässigt” eller om förgasaren faktiskt var klassad har jag ingen uppgift om.

      Uppgifter, historier, fakta såväl som påhopp uppskattas mycket!

      mvh

      Truls

        februari 6, 2010 kl. 20:42 #152725

        Nej. Supersatsen har aldrig varit homologiserad för Saab 96 850cc i grupp 2.

        Med Vänlig Hälsning
        Siksten Saabson

          februari 7, 2010 kl. 12:13 #152763

          Ok,

          tack för svaret.

          Någon som vet något mer?

          mvh

          Truls

            februari 7, 2010 kl. 16:39 #152769

            Om jag inte har helt fel använde man Solex 44 PII:n i grupp 3 på kortnos 96:orna. Någon klassning var inte nödvändig för detta.

            Med Vänlig Hälsning
            Siksten Saabson

              februari 7, 2010 kl. 17:03 #152770

              Upp till 750cc då?

              Var Kanonloppet 1962/1963 en internationell tävling?

              mvh
              Truls

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.