Svajande laddtryck Bosch LH2.4

Forum Modellspecifika forum 9000 Svajande laddtryck Bosch LH2.4

  • Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2014-05-08 18:10 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #24448
    Molte
    Deltagare

    Hej!

    Jag har problem med laddtrycket på min 9000 2,3T 200 hk automat med Bosch-system.

    GLT är inställt till 0,45 bar med så bra noggrannhet man kan få med en vanlig graderad tillbehörsmätare.
    Vid 2000-3000 rpm svajar laddtrycket mellan 0,7-0,8 bar när jag kommer över 3000 rpm sänks laddtrycket till ca 0,55-0,6 bar.

    -Jag har nya tätningar till vakuumslangarna i insuget och till vevhusventiationen i ventilkåpan.
    -Hittar ingen vakuumslang med sprickor.
    -Tankat 98 oktan, även testat med en skvätt e85 utan skillnad.
    -Nya stift.

    Förslag på fler punkter jag kan gå igenom?

    MVH

    - 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

    #175200
    Molte
    Deltagare

    Problemet är löst.

    - 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

    #175264
    Mr_SunBear
    Deltagare

    Vad var orsaken till problemet?

    //Björn

    #175267
    Molte
    Deltagare

    Det var för lågt GLT, jag behövde höja GLT till ca 0,5 bar för att APC skulle börja justera som det ska.

    - 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

    #175283
    saabaero
    Deltagare

    Ganska vanligt fenomen att wg-klockan blir slapp på T25 aggregaten.

    Har du kollat att GLT ligger stabilt över hela registret ?
    Med mycket förspänning på fjädern finns risk att WG inte kan öppna tillräckligt på höga varv och det är ju inte så lyckat.

    #175405
    Molte
    Deltagare

    GLT ligger stabilt över hela registret.

    T2531 benämns turbon som på de flesta 9000, men sitter det inte ett GT2531 aggregat på 91;orna och vad skiljer dem åt i så fall?

    MVH

    - 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng