svets

Forum / Övrigt / Off Topic / svets

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 25, 2010 kl. 21:04 #24967

      är på jakt efter en ny svets!
      migsvets som skall klara av bilplåt och lite hobbysvets,
      tips på vad att satsa på!
      jula
      biltema
      profs grejjor typ esab
      prisbild

      mvh

        oktober 25, 2010 kl. 21:09 #178766

        Enkel fråga vad vill du betala för den,har du tillgång till 380(3-fas) eller 230(en-fas).

        Mvh Nisse

          oktober 25, 2010 kl. 21:11 #178767

          tillgång till både 3fas och enfas.

          billigast möjligast men inget skräp då jag tänkt ha den resten av ”livet”.
          4000 kronors klassen?
          hmmm

            oktober 25, 2010 kl. 21:17 #178768

            varför köper du inte en begagnad? du får en fräsch Bra svets för dom pengarna begagnad. ny svets för 4000 är inte mycket.

              oktober 25, 2010 kl. 21:17 #178769

              Kan det här va nåt http://www.jula.se/mig-svets-c141-125353″ onclick=”window.open(this.href);return false;
              Esab är bra grejer

              Mvh Nisse

                oktober 25, 2010 kl. 21:23 #178770

                har faktiskt kolaat in den esab svetsen…riktigt sugen på den…
                verkar vara mkt för den pengen.
                kostar en tub med klocka?

                begagnad finns ju men då får man ge min 4000 för en sliten 90-talare

                  oktober 25, 2010 kl. 21:28 #178771

                  @snurrbo wrote:

                  har faktiskt kolaat in den esab svetsen…riktigt sugen på den…
                  verkar vara mkt för den pengen.
                  kostar en tub med klocka?

                  begagnad finns ju men då får man ge min 4000 för en sliten 90-talare

                  Precis skulle inte heller köpa en gammal verkar vara ett bra pris för en esab svets blir också enklare med reservdelar till den 😉

                  Vet ej vad tuber kostar kör själv med en stor som jag har genom jobbet,men den ska du ha i alla fall 🙂

                  Mvh Nisse

                    oktober 25, 2010 kl. 21:32 #178772

                    uah, vad ska flickvännen säga när ja kommer hem med en svets 🙄

                    komplett kitt för ca 6500 kanske?! faen hon kommer hoppa i taket (och vi har högt i tak)
                    men så får de no bli

                      oktober 25, 2010 kl. 21:37 #178773

                      Min brukar också hosta lite 😀 men då säger jag det behöver jag när jag ska laga din bil annars måste vi lämna in den aha säger hon då (hoppas man då) 😀
                      Lycka till med svets köpet 😉

                      Mvh Nisse

                        oktober 25, 2010 kl. 21:51 #178775

                        http://www.blocket.se/kronoberg/Svets__Wallius_320__och__Kemppi__30281915.htm?ca=21&w=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          oktober 26, 2010 kl. 07:49 #178785

                          @snurrbo wrote:

                          http://www.blocket.se/kronoberg/Svets__Wallius_320__och__Kemppi__30281915.htm?ca=21&w=2

                          Ser inte fel ut 😉 Men tuben har du väl ingen glädje ut av eller vissa bolag gör det svårt med sånt.

                          Mvh Nisse

                            oktober 26, 2010 kl. 07:51 #178786

                            Om du kan hitta en Luna Minimig 140/141 till rätt pris så blir du garanterat nöjd.

                            Ska den klara bilplåt bra så behövs verkligen intervallsvetsfunktionen som de billigare ej har. Endast strömstyrka och trådmatning räcker inte riktigt till.
                            Speciellt om man lägger tunnplåt mot tjockare ramdelar riskerar man bränna hål i tunnplåten.

                              oktober 26, 2010 kl. 18:14 #178176

                              okej, har aldrig hört talas om intervallsvets, hur fungerar det?
                              springer lätt iväg i pris om man lägger på mer funktioner än tråd matn. och strömstyrka

                                oktober 26, 2010 kl. 18:23 #178803

                                En 5liters tub kostar ca 2500kr som engångs avgift sedan äger du den. Sen kostar en påfyllning ca 500kr varje gång

                                Ska du svetsa mycket så har Air liquide 11liters tuber som man får köpa oxå och dom är det snabbkopplingar på har jag för mig och 11L tub kostar minst 5000kr sen fyllning ca 600kr

                                Tuber med större volym är det bara hyravtal på sen

                                  oktober 26, 2010 kl. 18:34 #178804

                                  okej, tackar å bockar för informationen.
                                  stötte än 5L kör jag nog inte på.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.