svets
- Detta ämne har 17 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2010-11-03 20:30 av
snurrbo.
-
FörfattareInlägg
-
oktober 25, 2010 kl. 21:09 #178766
Enkel fråga vad vill du betala för den,har du tillgång till 380(3-fas) eller 230(en-fas).
Mvh Nisse
oktober 25, 2010 kl. 21:17 #178769Kan det här va nåt http://www.jula.se/mig-svets-c141-125353″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Esab är bra grejerMvh Nisse
oktober 25, 2010 kl. 21:28 #178771@snurrbo wrote:
har faktiskt kolaat in den esab svetsen…riktigt sugen på den…
verkar vara mkt för den pengen.
kostar en tub med klocka?begagnad finns ju men då får man ge min 4000 för en sliten 90-talare
Precis skulle inte heller köpa en gammal verkar vara ett bra pris för en esab svets blir också enklare med reservdelar till den 😉
Vet ej vad tuber kostar kör själv med en stor som jag har genom jobbet,men den ska du ha i alla fall 🙂
Mvh Nisse
oktober 25, 2010 kl. 21:37 #178773Min brukar också hosta lite 😀 men då säger jag det behöver jag när jag ska laga din bil annars måste vi lämna in den aha säger hon då (hoppas man då) 😀
Lycka till med svets köpet 😉Mvh Nisse
http://www.blocket.se/kronoberg/Svets__Wallius_320__och__Kemppi__30281915.htm?ca=21&w=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
oktober 26, 2010 kl. 07:49 #178785@snurrbo wrote:
http://www.blocket.se/kronoberg/Svets__Wallius_320__och__Kemppi__30281915.htm?ca=21&w=2
Ser inte fel ut 😉 Men tuben har du väl ingen glädje ut av eller vissa bolag gör det svårt med sånt.
Mvh Nisse
Om du kan hitta en Luna Minimig 140/141 till rätt pris så blir du garanterat nöjd.
Ska den klara bilplåt bra så behövs verkligen intervallsvetsfunktionen som de billigare ej har. Endast strömstyrka och trådmatning räcker inte riktigt till.
Speciellt om man lägger tunnplåt mot tjockare ramdelar riskerar man bränna hål i tunnplåten.oktober 26, 2010 kl. 18:23 #178803En 5liters tub kostar ca 2500kr som engångs avgift sedan äger du den. Sen kostar en påfyllning ca 500kr varje gång
Ska du svetsa mycket så har Air liquide 11liters tuber som man får köpa oxå och dom är det snabbkopplingar på har jag för mig och 11L tub kostar minst 5000kr sen fyllning ca 600kr
Tuber med större volym är det bara hyravtal på sen
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
