Tankar om svetsad fördelare

Forum Övrigt SSR Tankar om svetsad fördelare

  • Detta ämne har 20 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 2006-07-13 13:57 av .
Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96377

    Kalle!

    Har du inte problem med gaspådrag om du släppt ner motorn under 3000 rpm; det har jag? Det känns ungefär som ”turbo-lag”, dvs det tar några 10-delar innan den svara ordentligt på gas igen. Jag har som sagt kopplat bort vacuumdosan.

    (Man kan ju inte ligga på 4000 – 7000 rpm hela tiden )

    #96378
    fredrik
    Deltagare

    S-A! Varför inte?????

    Det gjorde jag jämt förut innan någon klagade rejält på min framfart……..

    /Fredrik

    #96379

    Fredrik; jag måste ju ta det lite lugnt på hemmagatan av hänsyn till grannarnas barn

    #96380
    kalle .p
    Deltagare

    Motor gå som bäst mellan 5000 och 7000 så det är där man skall ligga vet att det inte alltid går men man får försöka så ofta man kan.

    Jag har inga problem med att ligga undra 3000 och bara trycka på gasen och motorn börjar dra. Vad har du för emulsionsmunstycken i den förgasare det låter nästan som du får för mycket bränsle på låga varv. Visst finns det en viss tvekan i motorn ibland men det bror på den stora mängden bränsle och luft motorn får på låga varv för att gå på höga varv.

    Det känns lite som när man körde moped och tyckte att det var fräck att köra utan luftfilter . Men viktigase är att motorn inte gå maget på höga varv.

    Jag kör med en enkel förgasare på min -65 motor och munstycken är 220 i emulsionsmunstycket och 200 i huvudmunstycket och han vill ha all den mängden bränslen han får. Jag har också en elekrisk bränsle pump om någom undrar men det är nästan självklart när man kör men en långnos motor.

    #96381
    stefan
    Deltagare

    som en fotnot i det hela så brukar det vara väl spenderade pengar att få en bil körd på en rullande landsväg. Helst då med någon som är duktig och som vet vad han gör, dylika gurus brukar kunna locka fram en hel del hästkrafter med munstycken och tändning. Åtminstone brukar man få lite tips om vad man kan förbättra och var den går magert/fett eller nåt sånt.

    #96382
    kortnos
    Deltagare

    Motorn har 135/150/135 på huvudmunstyckena o 220 på emulotions munstyckena, motorn är filad till grupp II och har efter resa till delsbo konstaterat att bilen dricker runt litern (kanske mindre) helt aceptabelt i min bok. Låg som en liten bålgeting och körde om allt tillbaka hem………extremt kul. Körde om en förvånad motorcyklist i 7000 varv, he he

    Har utvecklat en vilja att heja på alla motorcyklister då saaben känns som en motorcykel med vinskydd=)

    Resan hem gick när det var lite halv mullet, bilen blev då aldrig varm, men resan ditt så blev hon varm, tändspole problemet försvann helt när jag flyttade den från bakom kjylaren till framför kylaren på innerskärmen

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng