Träff i Trollhättan 2025

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Träff i Trollhättan 2025

• Författare

Är det någon träff på gång i Trollhättan i år?

februari 23, 2025 kl. 09:13 #519965

Hej. Saab Car Museum festival återkommer troligen år 2027. Sommaren 2026 firar vi i stället Saabklubben 50 år med en jubileumsträff i Norrland. År 2026 blir det även internationella Saabträffen Intsaab2026 i Stockholm 7-9 augusti.

År 2025 firar Saabmuseet 50 år och det kommer säkert att uppmärksammas under året. Håll utkik på Saab Car Museum hemsida.

Vidare har vi ju lokalsektioner inom Saabklubben, båda Trollhättesektionen och Västra Götaland. Se respektive kategori här på forumet.

Vi ser fram emot en härlig sommar där vi kan träffas med våra Saabar. Årets sommarträff blir i Dalarna i slutet av maj 2025.

Mvh Bengt

mars 9, 2025 kl. 07:38 #520126

Hej. Jag tittade på årsmöteshandlingarna inför klubbens årsmöte i  Norrland 29 mars och såg då att reservdelsbolaget SSK Reservdelar AB planerar att delta på Saab Fest vid Saabs fd testbara T Engineering den 9 augusti i år.  Inget arrangemang som jag känner till eller hört talas om. Googlade och ser att det är något som man kan köpa biljetter till. Någon som vet mer om detta? Mvh Bengt

mars 10, 2025 kl. 07:23 #520144

Det var den som jag hade hört ett rykte om men kunde inte hitta något om, tycker att en sådan träff borde finnas att hitta på Saabklubbens hemsida

mars 10, 2025 kl. 08:20 #520145

Nu har jag googlat vidare och träffen som nämndes 9 augusti på fd testbanan heter tydligen Trollhättan Motorfestival. Arrangören heter Motorkultur. Ska vara en mångfald från klassiska svenska bilar som Volvo och Saab till de senaste amerikanska muskelbilarna. Apropå SSK Reservdelar AB som tydligen funderar på att delta den 9 augusti,  ni såg väl i Bakrutan att de planerar marknad i Skattkärr 10 maj.

När det gäller museet som fyller 50 år så har de uppdaterat sin hemsida saabcarmuseum och de firar den 6 september.

Övriga tips på den sidan är vernissage R Lärk 15 mars, Hello Innovatum Distrikt 26 april, 24-25 maj Göteborg,  6 juni Motorhistoriska dagen,  8 november Night at The museum

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.