Träffar med Saab Gothia, Göteborg 2012

Forum / Lokalsektioner / Göteborgssektionen / Träffar med Saab Gothia, Göteborg 2012

• Författare

Här är datumen för sommarens träffar med Saab Gothia i Göteborg, det kan bli någon/några fler träffar också, jag återkommer om detta till medlemmarna i vår mejlutskicks-lista. Vill du stå med i den så skicka ett mejl till mig så lägger jag till dig!

En T-shirt och klistermärken med Saab Gothia-loggan och kommer att säljas på träffarna!

13 maj – söndag, premiär kl 14 Götaplatsen! (OBS! Ändrat pga Göteborgsvarvet på lördagen)

22 maj – tisdagsträff 17:30 Råda Säteri, allmän veteranbilsträff,
      Saabar får reserverade platser innanför murarna framför säteriet som
      en ”hyllning till det fina bilmärket”!

6 juni – onsdag, Nationaldagen/Veteranbilens dag – Gustav Adolfs Torg kl 12

17 juni – söndag, kl 14 Gustav Adolfs Torg med grillning vid Gunnebo
      slott, stålloppet som är kanalen mellan Rådasjön och Stensjön, stor
      gratis parkering. Ligger mittemot Helenevik. Vi kör gemensamt i
      karavan från GA Torg.

4 juli – Onsdagsträff Maritiman – allmän veteranbilsträff, ca 18-21
      vid Maritiman/GöteborgsOperan

12 augusti – söndag avslutning kl 14 Gustav Adolfs Torg

Lite bilder från förra året hittar du här:
      http://forum.saabklubben.se/viewtopic.php?f=27&t=80

mars 4, 2012 kl. 08:06 #40377

På grund av att Göteborgsvarvet är den 12 maj så flyttar vi premiärträffen till söndagen istället!

mars 4, 2012 kl. 08:10 #40379

Låter trevligt detta, jag ska försöka hänga med lite mer i år. Framförallt 17e Juni, grillningen sker vi min ”home turf” så att säga.

maj 13, 2012 kl. 14:17 #43586

Idag var det premiär för Saab Gothias träffar för säsongen, bara fyra bilar denna gång. Det var några fler som skulle ha kommit men fick förhinder (Saab 99-inköp) och så blev ju datumet flyttat och vi var sjutton stycken i Borås igår.

Vi som kom hade i alla falla trevligt och det var många som som kom fram var intresserade av bilarna, bland annat några amerikanare.

maj 22, 2012 kl. 19:23 #43968

Här kommer lite bilder från dagens träff vid Råda Säteri, jag lyckades hamna i långa bilköer pga av en krock på motorvägen så kom väl 2 km på 45 minuter och jag fick köra åt sidan 3 ggr och öppna huven för att kyla av motorn lite i 26 graders värme och säkert 40 grader inne i bilen med max värme på fläktarna :oops:, men jag kom fram till slut i alla fall även om jag blev ca en timme försenad. Hemvägen gick snabbt och bra i alla fall! Karl blev intervjuad i lokalradion och det var sex saabar, men även många andra veteranbilar.

juni 6, 2012 kl. 14:48 #44492

Här kommer lite bilder från dagens träff kl 12 på Gustav Adolfs Torg! Det var vackert väder, mycket turister och tio saabar. Vid halv två började polisen spärra av torget för ett evenemang så vi drog iväg strax innan två på en karavan upp genom centrum till Götaplatsen där vi sedan skingrades. Vi hade långväga besökare från Jönköping i en röd tvåtaktare och en lite modernare Saab 9-5 från Burträsk!

juni 17, 2012 kl. 15:57 #42366

Idag var det dags igen för en träff med Saab Gothia! Vi träffades först på Gustav Adolfs Torg kl 14, där svenska och isländska flaggor var hissade (Islands nationaldag). Ca 14:30 körde vi i karavan ut till Rådasjön i Mölnlycke där vi hade grillning av korv som köpts in för klubbpengar så de var gratis för deltagarna. Det duggade lite lätt, men var mest uppehåll. Totalt sex bilar och åtta personer! Riktigt trevligt, det får vi göra om igen! 😀

juli 4, 2012 kl. 18:48 #43172

Ikväll var det runt 25 grader varmt och fem saabar på träffen tillsammans med väldigt många andra kul bilar av alla möjliga märken inklusive nya Volvon som Teknikens värld precis hämtat ut som testbil från fabriken.

augusti 12, 2012 kl. 14:26 #46431

Här kommer lite bilder från dagens träff på Gustav Adolfs Torg, perfekt väder och nio bilar, plus en 9-5 taxibil som dök upp, där chauffören var saab-entusiast med ytterligare två fina saabar i garaget, och han köpte en T-shirt, nummerplåtshållare och lite klistermärken.

Vi hade även en del andra besökare som kom på träffen men utan fungerade saabar som fick stå hemma i garaget idag och en hel busslast med kineser, men om de kom för träffen eller inte vet jag inte riktigt! 😛

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.