Turbo årsmodell 1960

Forum Övrigt Off Topic Turbo årsmodell 1960

Detta ämne innehåller 6 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2005-11-19 14:25.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Bengt Åkesson
    Deltagare

[image]http://www.saabklubben.com/ubbthreads/attachments/558949-lav77.jpg[/image]

Bilden säger allt.

/B

magnus lindberg
    Deltagare

Jag vill ha en sådan! Gäller garantin forfarande..?
    🙂

telefonnumret finns fortfarande, ring och fråga!

staffanv
    Deltagare

En kompis som sysslar med motorcyklar sa att det fanns något som kallades ”raggarturbo”. Det bestod helt enkelt av en kon i glasfiber som tvingade in mer luft i motorn med hjälp av fartvinden.

magnus lindberg
    Deltagare

Kollade telefonnumret på hitta.se och jag tror att han skulle bli lite förvånad om jag ringde och frågade…

sista årsmodellerna av v4 hade en sån där ”raggarturbo”.

staffanv
    Deltagare

Annars har jag också sett annonser för nån grej man sätter i avgasutblåset som ger en turboljudet utan att behöva göra några andra modifikationer. Kan vara bra som komplement till dekaltrimningen. 😉

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng