Tyg till inredning Saab 96 1960

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Tyg till inredning Saab 96 1960

Detta ämne innehåller 2 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2016-03-22 21:38.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

kumpa
    Deltagare

Hej!
    Min mor ska sy om inredningen på sin Saab 96 från 1960 men vi hittar inget tyg som liknar eller är likadant.Därför tänkte jag höra här om nån vet eller sett nånstans där det finns eller går att beställa?
    Bifoga en bild på tyget.Tack på förhand!

Med vänlig hälsning Fredrik Kumlin

Bilagor:

2mCarlsson
    Deltagare

Hej

Tyvärr kan njag inte hjälpa dig mwed tips men jag har samma funderingar kring vår -61 som skulle behöva nytt tyg. På bilden ser du att tygen skiljer sig åt vilket jag inte visste att det gjorde på tidiga 96:or.
    Om du skulle få napp på någon som kanske kan göra tyg så kanske vi kunde gemesamt skapa intresse hos en ”vävare”. Skulle jag stöta på ditt tyg i mina sökningar så hör jag av mig

Med vänlig hälsning,
    Jan

Bilagor:

greven
    Deltagare

I sista numret av Bakrutan finns ett erbjudande om tyg för omklädning. Tror dock att det är begränsat till årsmodellerna 1962-1967 och i kulörerna rött och brunt, men det gäller både stolar och sidopaneler. Jag har beställt till min 64:a. Ser just att det är den äldre typen av klädsel (60-61), som du efterfrågar. Jag minns dock att jag själv fick mina framstolar omklädda till min Peugeot 404. Anlitade en sadelmakare, som lät en vävare tillverka/väva nytt tyg. Detta var i min ungdom, men det borde väl vara fullt möjligt även idag.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng