V4 lådor,går det att förstärka?

Forum Övrigt SSR V4 lådor,går det att förstärka?

  • Detta ämne har 19 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2007-02-28 10:27 av .
Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103744
    benny
    Deltagare
    B-400 wrote:
    fuling wrote:

    På tal om växellådor, hur håller drivaxlar/knutar på v4 ?
    vet ju att ex 9000 håller bra om man svetsar en stödhylsa runt ”klockan”
    Men inte så insatt i V4..

    Lyfter lite…Lite nyfiken vad som görs eller om ní åker med andra knutar..?

    #103750
    fuling
    Deltagare

    Jag har inte råkat ut för några haverier ÄN på drivaxel/knutar.
    Men jag har hört att nålarna i de inre knutarna inte riktigt vill vara med i Rally V4or.
    De som vet får utväckla mer.

    #103758
    anders jensen
    Deltagare

    Har samma erfarenhet av den inre knuten som du, Johan.
    Ifs kör jag med mässingbussning istället för nållager men det är nog mer för att det är mycket lättare att slippa lösa nålar i fettet om ”koppen” skulle trilla av T-axeln.

    Mvh
    Anders

    #103760
    Bengt Åkesson
    Deltagare

    Åkte med standard inre knutar och det var inga problem på varken standard B eller 1815 dubbelblås. En avbruten axel till inre drivknut och en sprucken ”kopp” på 15 års tävlande. Nållagren kan som sagt vara en ”pain in the a..” men hållbarheten verkar vara bra.

    /B

    #103809
    benny
    Deltagare

    Gläjder mig, börjar få en uppfattning på vad som är möjligt med ”standard” grejor.

    som jag fattar det så håller drivknutar/axlar,koppar bättre än vad lådan gör orginal.
    Man kanske kan göra som jag gjorde på 9000 bilen, svetsade fast en stödring med ca 4mm gods runt klockan istället för den där tunna plåtringen.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.