V4 lådor,går det att förstärka?
- Detta ämne har 19 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2007-02-28 10:27 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem
Har samma erfarenhet av den inre knuten som du, Johan.
Ifs kör jag med mässingbussning istället för nållager men det är nog mer för att det är mycket lättare att slippa lösa nålar i fettet om “koppen” skulle trilla av T-axeln.
Mvh
Anders
Åkte med standard inre knutar och det var inga problem på varken standard B eller 1815 dubbelblås. En avbruten axel till inre drivknut och en sprucken “kopp” på 15 års tävlande. Nållagren kan som sagt vara en “pain in the a..” men hållbarheten verkar vara bra.
/B
Bengt Åkesson
bengt@akesson-motorsport.se
Facebook
Gläjder mig, börjar få en uppfattning på vad som är möjligt med “standard” grejor.
som jag fattar det så håller drivknutar/axlar,koppar bättre än vad lådan gör orginal.
Man kanske kan göra som jag gjorde på 9000 bilen, svetsade fast en stödring med ca 4mm gods runt klockan istället för den där tunna plåtringen.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem