Vad är en äkta 900 Aero turbo s värd?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vad är en äkta 900 Aero turbo s värd?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vad är en äkta 900 Aero turbo s värd?

  • Författare
    Inlägg
    • september 27, 2019 at 21:09 #463422

      Hej?

      Äger sedan många år en svart 900 Aero från 1992 ca 39500 mil. Har lite funderingar på att sälja den är mycket bra i inredning dock är taket hängade! Rost finns men inte uppäten, fick tips om länkarmar vid förra besiktning men har alltid ok bes! Min fundering är vad bilen står i för värde idag! Är ev inne på att sälja den men vet att den är sällsynt nästa omöjlig att hitta nu för tiden i färgen svart! Mvh Göte

        september 28, 2019 at 10:02 #463433

        Milen och rosten talar ju ner värdet rätt fint.

        är övre länkarmarna rostiga eller om länkarmsinfästningar inte är fina så sjunker priset som en sten

        sen är 40k mil är Väldigt mycket för många

        sen brukar folk rygga för Kosmetisk rost.

        alltså om lacken bubblar eller liknande, lacka om en hel skärm och för det första få rätt nyans är knepigt och dessutom dyrt

        • Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av M.Broberg.
        • Det här svaret redigerades för 4 år, 6 månader sedan av M.Broberg.
          september 28, 2019 at 12:20 #463437

          De har klart sig fint ändå, gick som tjänstebil i många år därför milen och för mycket vägsalt! Bra att stämma av på formen, har haft många som velat köpa den bra jag säger att jag äger en! Men jag håller med om dina synpunkter! Mvh Göte bilden är på bilen idag

            september 28, 2019 at 13:01 #463438

            låg 2st på blocket rätt nyligen. en röd fin -87 och en svart -89 med lite fixbehov. båda begärde 100000:-
            vet inte om de fick begärt pris eller gjorde som jag, lessna på alla idiotkomentarer och tog bort annonsen.

            får själv frågan om min är tillsalu så fort jag nämner att jag har en. men de tystnar fort när jag säger vad jag vill ha för den.

            Jag hade testat lägga ut den för 100000. finns inga andra till salu nu.

              september 28, 2019 at 14:40 #463441

              Hej Peter

              Tack för dina synpunkter är därför jag vill stämma av med klubben först, vågar inte lägga ut på blocket, hör bara av sig underliga människor! Jag har väl en idé om att göra en större renovering, bilen är ju värda att behålla men tiden finns inte just nu!

                Anonym
                september 28, 2019 at 14:50 #463442

                Tycker fortfarande och kommer alltid att tycka det………..

                En OG 900 “Blott” för att den har Aero eller TurboS skrivit i reg pappert –
                är inte mera värd än en tillsvarande OG 900 T16 som FTT ?

                Tvärtom är den allt dyrare/svårare att få till som evt ren objekt.

                Blott för att den har sidokjolar och sollucka som std –
                gör den inte pr automatik värd 100K oavsett miltal/skick eller årsmodell ?

                Jag håller med M Broberg där.

                  september 29, 2019 at 11:15 #463475

                  Nja lite så är det väl men utländska köpare letar enbart toppmodeller i Sverige dessa blir går ju oftast utomlands om vi ska vara ärliga har jag hört eftersom vi inte riktigt 100 vill betala för dom

                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.