Vad innebär "i":et efter 900

Forum Modellspecifika forum OG900 Vad innebär "i":et efter 900

Detta ämne innehåller 11 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2016-10-13 05:45.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #418949

    Max Alvarsson
    Deltagare

    Ska kanske köpa en till 900 imorgon men som är en 900i vad står i:et för och vad är det för skillnad på den och vanliga 900.
    Har Googlat omkring men hittar inget konkret svar. Tack på förhand.

    Min 900 är en 86:a
    Den jag kanske ska köpa är en 85:a

    // Max. A

    #418950

    Janne Hagnell
    Deltagare

    Insprutning. Tom 1985 hette vanliga förgasarbilar GL och insprutare GLi. From 1986 heter vanliga insprutare 900i och de med enkelförgasare (som var det enda kvarvarande förgasaralternativet) 900c.

    #418958

    M.Broberg
    Deltagare

    Insprutning. Tom 1985 hette vanliga förgasarbilar GL och insprutare GLi. From 1986 heter vanliga insprutare 900i och de med enkelförgasare (som var det enda kvarvarande förgasaralternativet) 900c.

    finns även ”saab 900” som också har enkelförgasare. finns tom 88or med gamla fronten och enkelförgasare. snikarnas snik

    #418969

    Janne Hagnell
    Deltagare

    Minsann, att gamla fronten fick hänga med visste jag inte. Nästan som en parallell till 90.

    #418971

    Max Alvarsson
    Deltagare

    Tack för svar av er!
    Min nuvarande 900 kör på enkel förgasare. Om man bortser från alla likheter de två bilarna har och vilket skick dem är i, är det värt att byta? Finns det några större för och nackdelar och kan utförandet spela roll på bilens värde? Dvs om jag har förgasare eller insprut? Känns ju mer klassiskt med förgasare till exempel.
    Mvh//Max.A

    #418972

    Har för mig att alla 900i har servostyrning som standard men det har även 900c. Det är npg så att det även ingick en del ”extra standardutrustning” tex uppningsbara bakre sidorutor. Denna utrustning varierar med årsmodell. I’n är ju lite piggare oxå om senbgår riktigt å är rätt inställd, kan vara lite si å så med det.

    #418974

    Janne Hagnell
    Deltagare

    900i 8v verkar ha ett standardfel att vara svårstartad när den är ljummen, typ man kört till affären och sedan varit inne och handlat. Men det är bara att nöta en stund på starten.
    Den utrustning jag själv skulle välja bort en bil för är servostyrningen ; de är grymt tungstyrda utan.

    #418979

    Klenis…
    Testa en 86a Audi 100 utan….

    • Det här svaret redigerades 10 månader, 1 vecka sedan av .
    #418982

    Max Alvarsson
    Deltagare

    perfa, ska åka och kika på den ikväll 🙂

    #418984

    Janne Hagnell
    Deltagare

    Klenis… Testa en 86a Audi 100 utan….

    Skulle aldrig testa en Audi varken med eller utan servo.

    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    #418991

    M.Broberg
    Deltagare

    og900 med servo men utan servo rem. gärna med biffigare däck typ 205/55-16.

    körde så 3 månader. jävla vilka underarmar jag fick. men det var helt omöjligt att röra hjulen en millimeter när bilen inte rullade.

    #418998

    og900 med servo men utan servo rem. gärna med biffigare däck typ 205/55-16.
    körde så 3 månader. jävla vilka underarmar jag fick. men det var helt omöjligt att röra hjulen en millimeter när bilen inte rullade.

    😁😁😁

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng