Forum › Modellspecifika forum › OG900 › Vad innebär "i":et efter 900
- Detta ämne har 11 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2016-10-13 05:45 av .
- FörfattareInlägg
- 11 oktober, 2016 kl. 17:25 #418949
Max Alvarsson
DeltagareSka kanske köpa en till 900 imorgon men som är en 900i vad står i:et för och vad är det för skillnad på den och vanliga 900.
Har Googlat omkring men hittar inget konkret svar. Tack på förhand.Min 900 är en 86:a
Den jag kanske ska köpa är en 85:a// Max. A
11 oktober, 2016 kl. 18:10 #418950Janne Hagnell
ModeratorInsprutning. Tom 1985 hette vanliga förgasarbilar GL och insprutare GLi. From 1986 heter vanliga insprutare 900i och de med enkelförgasare (som var det enda kvarvarande förgasaralternativet) 900c.
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)11 oktober, 2016 kl. 20:32 #418958M.Broberg
DeltagareInsprutning. Tom 1985 hette vanliga förgasarbilar GL och insprutare GLi. From 1986 heter vanliga insprutare 900i och de med enkelförgasare (som var det enda kvarvarande förgasaralternativet) 900c.
finns även ”saab 900” som också har enkelförgasare. finns tom 88or med gamla fronten och enkelförgasare. snikarnas snik
11 oktober, 2016 kl. 21:27 #418969Janne Hagnell
ModeratorMinsann, att gamla fronten fick hänga med visste jag inte. Nästan som en parallell till 90.
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)12 oktober, 2016 kl. 01:58 #418971Max Alvarsson
DeltagareTack för svar av er!
Min nuvarande 900 kör på enkel förgasare. Om man bortser från alla likheter de två bilarna har och vilket skick dem är i, är det värt att byta? Finns det några större för och nackdelar och kan utförandet spela roll på bilens värde? Dvs om jag har förgasare eller insprut? Känns ju mer klassiskt med förgasare till exempel.
Mvh//Max.A12 oktober, 2016 kl. 06:14 #418972Andreas Hermansson
DeltagareHar för mig att alla 900i har servostyrning som standard men det har även 900c. Det är npg så att det även ingick en del ”extra standardutrustning” tex uppningsbara bakre sidorutor. Denna utrustning varierar med årsmodell. I’n är ju lite piggare oxå om senbgår riktigt å är rätt inställd, kan vara lite si å så med det.
12 oktober, 2016 kl. 12:59 #418974Janne Hagnell
Moderator900i 8v verkar ha ett standardfel att vara svårstartad när den är ljummen, typ man kört till affären och sedan varit inne och handlat. Men det är bara att nöta en stund på starten.
Den utrustning jag själv skulle välja bort en bil för är servostyrningen ; de är grymt tungstyrda utan.96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)12 oktober, 2016 kl. 14:42 #418979Andreas Hermansson
DeltagareKlenis…
Testa en 86a Audi 100 utan….- Det här svaret redigerades för 3 år, 4 månader sedan av .
12 oktober, 2016 kl. 15:32 #418982Max Alvarsson
Deltagareperfa, ska åka och kika på den ikväll 🙂
12 oktober, 2016 kl. 18:52 #418984Janne Hagnell
ModeratorKlenis… Testa en 86a Audi 100 utan….
Skulle aldrig testa en Audi varken med eller utan servo.
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)1 användare tackade författaren för det här inlägget.
12 oktober, 2016 kl. 21:07 #418991M.Broberg
Deltagareog900 med servo men utan servo rem. gärna med biffigare däck typ 205/55-16.
körde så 3 månader. jävla vilka underarmar jag fick. men det var helt omöjligt att röra hjulen en millimeter när bilen inte rullade.
13 oktober, 2016 kl. 05:45 #418998Andreas Hermansson
Deltagareog900 med servo men utan servo rem. gärna med biffigare däck typ 205/55-16.
körde så 3 månader. jävla vilka underarmar jag fick. men det var helt omöjligt att röra hjulen en millimeter när bilen inte rullade.😁😁😁
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.