Vad skulle ni köpa för og900 tillbehör om det fanns på Saab?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vad skulle ni köpa för og900 tillbehör om det fanns på Saab?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare

Blir ju lite svårt att svara på denna fråga när man som sådär halvt om halvt nybörjare inte har koll på vad som fanns. Dock har min bil tre originaltillbehör. Det är en stor plastmatta med sarg i bagaget (som effektivt hindrar åtkomst av reservdäcket) och ett prylfack på instrumentbrädan (som jag gillar skarpt). Det sista är diskanthögtalare till instrumentbrädan. Dessa köpte jag på Tradera och jag har alltid tyckt att de varit så fräna. Om de låter bättre vet jag inte, men de är urläckra!

Om jag inte hade haft dessa originaltillbehör så hade jag nog köpt dem om de funnits idag.

Förresten de här ”locken” till luftutsläppen bak, är det ett tillbehör eller något som bara satt på vissa modeller? På sikt är jag lite sugen på sådana. Skulle gärna haft vindavvisare till framdörrarnas fönster, om det nu fanns.

/Mattias

januari 17, 2013 kl. 17:21 #194349

”Locken” var ett tillbehör som kunde köpas till, samma med vindavvisare. Vindavvisare finns till både bilar med 2/3 dörrar och 4/5 dörrar.

januari 18, 2013 kl. 22:42 #194365

har nu alla tillbehör jag kan få på min aero 85a å allt är nytt naturligtvis.

januari 19, 2013 kl. 13:49 #194371

@henrikg wrote:

Jag levde på 80-talet, men skulle vilja ändra ditt uttalande till: ”Man skulle haft kapital på 80-talet!” 😀

Ack så sant! Gäller för mig med som köpte min 900 året 1995 när jag tog körkortet.
            Ångrar mig att jag inte köpte mer än vad jag gjorde men som du säger: Tillräckligt med pengar i plånboken var det inte då. 🙁

januari 19, 2013 kl. 13:58 #194372

@M.Broberg wrote:

Airflow paket till 5 dörras trubb!

Jag har kjolarna som väntar på lack och montering en vacker dag… 😈 😉

@fataren wrote:

Såg ett tillbehör som fanns till caben, ett räcke för bagageluckan, de skulle ja vilja ha till sedanen. 😀

Jag är säker på att du kan lösa det genom att köpa bagageräcke till andra cabbar, jag har räcke till min Miata som ser väldig lik ut som räcke till og900 cab!
              Fästena till räcket kan justeras i bredd och det är ganska mycket justeringsmån.
              Kan provmontera på min 900 Sedan och återkomma med besked om det passar om det är intressant.

januari 19, 2013 kl. 19:11 #194373

@Ståhlbom wrote:

@M.Broberg wrote:

Airflow paket till 5 dörras trubb!

Jag har kjolarna som väntar på lack och montering en vacker dag… 😈 😉

@fataren wrote:

Såg ett tillbehör som fanns till caben, ett räcke för bagageluckan, de skulle ja vilja ha till sedanen. 😀

Jag är säker på att du kan lösa det genom att köpa bagageräcke till andra cabbar, jag har räcke till min Miata som ser väldig lik ut som räcke till og900 cab!
                Fästena till räcket kan justeras i bredd och det är ganska mycket justeringsmån.
                Kan provmontera på min 900 Sedan och återkomma med besked om det passar om det är intressant.

Absolut 😀

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.