Vad skulle ni köpa för og900 tillbehör om det fanns på Saab?
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vad skulle ni köpa för og900 tillbehör om det fanns på Saab?
- Detta ämne har 20 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast 2013-01-19 19:11 av
fataren.
-
FörfattareInlägg
-
mars 13, 2012 kl. 18:57 #189732
Massvis med saker som man bara hittar i befintliga bilen och vill byta ut mot nytt 😉
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)@DanSaab wrote:
Massvis med saker som man bara hittar i befintliga bilen och vill byta ut mot nytt 😉
Jo det är klart man vill ha ALLT nytt, men det är ju orimligt att tro att någon skulle gå in och köpa just det. Jag tänkte att om allt nu fanns, vad skulle man köpa?
//Henrik
mars 13, 2012 kl. 20:47 #189740Ett aeropaket till trubbnos +en ny stor vinge inte lätt att hitta det idag 😉
Mvh Nisse
mars 13, 2012 kl. 20:57 #189746@henrikg wrote:
@DanSaab wrote:
Jo det är klart man vill ha ALLT nytt, men det är ju orimligt att tro att någon skulle gå in och köpa just det. Jag tänkte att om allt nu fanns, vad skulle man köpa?
//Henrik
Väldigt svårt för mig o veta men det jag inte hade tackat nej till är följande som bara är ett smakprov av det man vill ha 🙂
*Nya framlampor
*Helt nya rattar
*Nya kromlister, stötfångare, Aero och Airflowpaket till 3 och 5 dörrarsmodellerna
*8ans primär
*Ventilkåpa
*Ny instrumentbräda med handskfackBilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)Åh, jag drömmer mig ibland tillbaka till 70-talet, när man kan kunde åka in till Saab-Ana och dom hade en stor butik, där det fanns möjlighet att titta på (och planera köp av) alla möjliga spännande och sportiga inre och yttre tillbehör och reservdelar. Men när GM tog över så liksom minskade butiken mer och mer och på slutet fanns det väl bara lite GM-olja och någon barnstol kanske. Och det mesta man ville ha var man tvungen att beställa, istället för att som förr bara plocka i hyllan och betala i kassan. Och det fanns inte ens en riktig butik utan det vara bara ett torftigt hörn av bilhallen. Det tyckte jag var väldigt trist och svårt att förstå. Ville man inte att folk skulle köpa tillbehör liksom?
Fast iofs är det väl en allmän trend att alla reservdels och tillbehörbutiker tvingas minska sina lokala lager och mer och mer tvinga att folk att beställa saker.@henrikg wrote:
Själv hade jag ju gärna haft en vit og900 med fräcka hockey-klubbe stripes, en stor vinge samt en uppsättning fina mattor 🙂
Menar du dom två blåa stripsen som går längs med hela sidan och viker av upp mot bakluckan? En tunn och en lite grövre strip? Det rullar en vit 900a med sådana stripes här i mina trakter. 🙂
Saab 96 -62
Saab 96 V4 -75
Saab 9000 Kombi -91
Saab 900 T16 -92@herrsiba wrote:
@henrikg wrote:
Själv hade jag ju gärna haft en vit og900 med fräcka hockey-klubbe stripes, en stor vinge samt en uppsättning fina mattor 🙂
Menar du dom två blåa stripsen som går längs med hela sidan och viker av upp mot bakluckan? En tunn och en lite grövre strip? Det rullar en vit 900a med sådana stripes här i mina trakter. 🙂
Precis! Sköna gamla 80-tal 😎
//Henrik
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.