Väglag på E4/E40 mellan Linköping – Göteborg

Forum Övrigt Off Topic Väglag på E4/E40 mellan Linköping – Göteborg

Detta ämne innehåller 10 svar, har 8 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-12-01 19:28.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23169

    gunnars
    Deltagare

    Har ev tänkt köra hem en bil från Göteborg – med
    eller utan släp men vädret verkar inte visa sig samarbetsvilligt.

    Har tänkt företa resan på tisdag så förhoppningsvis
    så har väl vägarna blivit både plogade och uppkörda
    så att man kan ana lite asfalt.

    Ryktet sa att det i fredags var barmark fram till
    Ulriceham från Göteborg – fast man kan ju undra hur
    det ser ut ikväll?

    Här uppe i Linköping är det definitivt inte det!

    Ni som trafikerar den här vägen får gärna berätta
    imorgon fram till kvällen hur det ser ut.

    Dvs snö och hur det är med halkan.

    Verkar som solen skall synas ett par dagar fast
    det blir kallt – förhoppningsvis inget salt och
    torrare vägar!

    Enligt vädersajterna skulle det komma någon enstaka
    centimeter med snö idag – kanske läge att byta kaffe
    sort om de spår i sumpen :duck:

    Gunnar

    Ev kanske även tips på firma som kan transportera upp
    en bil om vädret/väglaget skulle vara för jäkligt.

    #165193

    Dajje
    Deltagare

    Jag åkte Huskvarna-Borås-Huskvarna idag. Det var en hel del på vägen då, mest modd, och halt. Ulricehamn hade inte barmark. Flera plogbilar sågs till, så det är nog ingen fara så länge det inte kommer mer. 🙂

    #165194

    turbocab
    Deltagare

    ÄR det möjligen en Turbo Sedan 1984 du pratar om? 🙂

    Körde GBG – Jönköping igår kväll Lördag, och det var inga problem egentligen, höll väl lätt 100 knyck mesta vägen. Hur det är idag efter eventuellt snöande vågar jag inte sia om. Lycka till!

    #165211

    berra_bus
    Deltagare

    Väglaget i Gbg och strax utanför är helt ok. Har provat 2mil norrut o 3 mil österut.

    #165229

    gunnars
    Deltagare

    Tack för infon – men det blir säkrast med motortransport.

    Funderar på vilken man skall välja Motortransport eller
    Eurotransport – ligger rätt lika prismässigt.

    Är det någon här som har några erfarenheter av dessa firmor
    eller kanske någon annan att rekomendera.

    ÄR det möjligen en Turbo Sedan 1984 du pratar om?

    Du kan vara lugn för den här bilen har en leaper fram på
    den långa(nåja stora) motorhuven :blush:

    Gunnar

    #165230

    turbocab
    Deltagare

    Jag är lugn, för TurboSedanen köpte jag och en annan Saabklubbare tillsammans idag! 🙂
    Galet köpa en bil som gått 42.000 mil men vi kunde inte riktigt släppa den nån av oss.

    #165249

    Karl Ask
    Moderator

    Jag kunde inte hålla mig Martin så jag har varit en vända till och kollat in den… 😛

    #165253

    900 classic cab
    Deltagare
    GunnarS wrote:
    Du kan vara lugn för den här bilen har en leaper fram på
    den långa (nåja stora) motorhuven :blush:

    Gunnar

    Jag har alltid gillat katter på språng…
    Jag lånade som spekulant hem bil av sådant märke över helgen, och det gav mersmak. Fast jag har ju alltid gillat Storbritannien med dess egenheter, bilar och humor (Monty Python m.fl.).
    (Om man nu vågar säga det på ett SAAB-forum…) :duck:

    – Lycka till!

    #165254

    gunnars
    Deltagare

    Vi får väl starta en avdelning för medlemmar med avvikande
    beteende såsom engelska bilar m.m. :sad2:

    Alla föreningar har väl sina svarta får som inte kan hålla
    sig i fållan 😀

    Föreslår att den engelska delen träffas över en :skåååååål:
    eller två på lämplig lokal när SAABsuget blir för stort 😉

    Du får väl komma över sen så vi kan sitta och jämföra vem
    som har störst leaper m.m. 😎

    Fast du kan redan nu tanka upp din nya snöslunga för jag
    har sparat 😀 en del snö som behöver flyttas :thanks:

    Gunnar

    #165275

    Martin
    Deltagare

    Lite OT i en OT-tråd
    Aston Martin DB6, Jaguar MKII, Triumph TR5 mfl :worshippy: :whistle:

    #165279

    Molte
    Deltagare

    Jaguar MKII jatack fast nästan hellre en ruffig MKVII, XK120 i racingskrud eller en ouppnåelig D-type.
    Bytes mot V4 :schpöstraaff:

    - 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng