Vägmätaare 900i, 88

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vägmätaare 900i, 88

  • Författare
    Inlägg
    • maj 27, 2026 kl. 09:30 #528267

      Hej,

      Vägmästaren o tempmätaren har lagt av på min 900.Hastighetsmätaren fungerar, är det någon som vet vad som hänt? Är det något drev eller något som släppt

        maj 27, 2026 kl. 09:32 #528268

        Blev ett fel, det ska vara tempmätaren so lagt av, inte tempmätaren

          maj 27, 2026 kl. 09:34 #528269

          Tripmätaren ska det vara….

            maj 30, 2026 kl. 14:49 #528370

            Trippmätaren är 100% mekanisk och pajjar ibland

            drev inne i mätaren osv

            vill du att den ska fungera så får du troligtvis byta hastighetsmätare

              maj 31, 2026 kl. 08:02 #528376

              Tack. Då får jag försöka finna en begagnad någonstans. Ska besikta i juni, undrar om mätaren måste vara hel då?

                maj 31, 2026 kl. 10:19 #528379

                Hastighetsmätare behöver fungera men inte trippmätaren.

                  maj 31, 2026 kl. 10:21 #528380

                  Odometer behöver heller inte fungera. Det skulle vara helt orimligt att kontrollera. Aktuell mätarställning läses ju av och noteras i protokollet, om det sedan är mindre, samma eller mer än föregående besiktning ska inte spela någon roll för besiktningsresultatet.

                    maj 31, 2026 kl. 16:36 #528388

                    Tack. Mätaren hoppa igång idag, men sluta fungera efter ett tag

                      juni 2, 2026 kl. 13:32 #528420

                      Hej. Hör med instrument Jige i Leksand. Seriös firma som reparerar gamla instrument och mätare

                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.