värde saab 900 t8 special

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / värde saab 900 t8 special

  • Författare
    Inlägg
    • februari 6, 2012 kl. 17:37 #25266

      tja. har en saab 900 t8 aero special, som ja har tappat intresse för.

      info: 89- upplagad all rost överallt, 99% rostfri som jag kan se, beröm på bes. nylackad i orginal färg, svart på firma. ny lackade 16″ super aero fälgar.
      all utrustning, ac ligger vid sidan av, väl fungerande. väldigt fin invändigt, nytt jt 3″ från kat.

      det tråkiga är att han går illa på tomgång och han gick inte igenom bes, pga högt avgasvärde, och sen vart det en spindelled.

      jag hinner inte fixa bilen och har tappat intresse, för jag håller på att bygga nytt hus och har fått en liten flicka på 4 månader. så hon och huset tar all tid.
      vill inte sälja den helst men ser inte ljusare ut än att det får bli en ny ägare.

      har oxå en motor jag började med för några år sn som skulle ner i den här bilen egentligen, den säljs oxå.

      info: t16 87- smidd botten med mahle kolvar och stakar, vevaxel balanserad. hela botten komplett, men allt finns löst. i stort sett en hel t16 motor.

      vad tycker ni bilen är värd som den står, så jävla svårt och veta vilket pris någon vill ge där ute. ha ha 😎

      mvh/halvard

        februari 7, 2012 kl. 10:13 #182743

        Ingen som vet vad en t8 i det här skicket är värd?

        Mvh/ halvardsson

          februari 7, 2012 kl. 10:55 #182744

          Jag skulle gissa på att du skulle få åtminstone mellan 20-30 000. Inte alla som har en T16 med dom specsen. 😛

            februari 7, 2012 kl. 12:02 #182180

            Hm, då får man ha lite tur och hitta rätt köpare tror jag. Sandberg sålde ju sin fina renoverade T8 för nånstans runt 30 men den var ju fullt fungerande. Här är motorn strulig, det finns jobb. Motorn som är med är ju nice som fan men i lösa delar, och svårt få ut pengarna för det skulle jag tror. För att sätta den i en T8 så måste ju även hela styrsystemet med och det finns inget? Skulle inte gissa att många betalar 20.000 för det paketet, även om bilen är fin.

            Jag köper gärna motorn av dig dock! 😛

              februari 7, 2012 kl. 14:40 #182181

              Ja hade motorbytet varit klart så hade nog 20-30 vart rätt kurs, trots allt ingen äkta aero och t8 an är ju kall som dom kan bli i dagsläget, ska vara nostalgimonster som betalar bra för ett fint exemplar.

                februari 8, 2012 kl. 13:17 #180904

                Haha här läser man hela annonsen.. *inte* 😆

                Missade att T16 motorn inte var monterad i bilen. 😛

                  februari 8, 2012 kl. 21:04 #180087

                  @Turbocab wrote:

                  Hm, då får man ha lite tur och hitta rätt köpare tror jag. Sandberg sålde ju sin fina renoverade T8 för nånstans runt 30 men den var ju fullt fungerande. Här är motorn strulig, det finns jobb. Motorn som är med är ju nice som fan men i lösa delar, och svårt få ut pengarna för det skulle jag tror. För att sätta den i en T8 så måste ju även hela styrsystemet med och det finns inget? Skulle inte gissa att många betalar 20.000 för det paketet, även om bilen är fin.

                  Jag köper gärna motorn av dig dock! 😛

                  ja jag tror någonstans runt 15 själv. motorn finns att köpa om du är sugen?

                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.