Varvräknare 99/Sonett

Forum / Modellspecifika forum / Sonett / Varvräknare 99/Sonett

  • Författare
    Inlägg
    • maj 16, 2002 kl. 14:41 #8567

      Har varvräknaren som finns i Sonett III monterats som original på 99:an, eller fanns den som tillbehör?

        maj 16, 2002 kl. 15:43 #64050

        Hej Christian!

        Vad jag vet har det inte gjorts så. Mätarna skiljer sig åt bl.a. genom tripmätare i 97:an och högre gradering. Mats J. letar f.ö. med ljus och lykta efter en km-graderad mätare till en III:a

          maj 16, 2002 kl. 19:29 #64051

          Tack för ditt svar Sten-Arvid. Men jag undrar över varvräknaren och inte hastighetsmätaren.

            maj 17, 2002 kl. 08:07 #64052

            Christian!
            Mitt svar var kanske lite ”yxskaft”, men avsåg båda instrumenten. Svaret avseende varvräknaren är NEJ

              maj 17, 2002 kl. 09:12 #64053

              Ja vem skulle inte vilja ha en (Sonett)hastighetsmätare graderad i km…

                maj 17, 2002 kl. 12:00 #64054

                Om man har en Sonett för svensk marknad så löser ju det sig själv Aj, det var inte sagt för att vara stygg

                  maj 17, 2002 kl. 12:12 #64055

                  Jaha. Det där med svensksåld får vi väl bjuda på. Har aldrigt ägt en sådan. Finns ju fördelar med amerikanska också. Speciellt om de kommer från södra Kalifornien. Man behöver ofta inte svetsa så mycket…

                    maj 17, 2002 kl. 13:02 #64056

                    Fast bäst av allt är nog en svensksåld som inte behöver svetsas. Ungefär som min

                      maj 17, 2002 kl. 13:42 #64057

                      Kring 1990 köpte jag en lös mätartavla i form av ett klistermärke. Mycket välgjort men jag kommer inte ihåg av vem jag köpte den det va några år sen och mitt minne är inte det bästa. Men någon kanske känner igen sig.

                        maj 17, 2002 kl. 13:58 #64058

                        http://home.bip.net/anders.jensen/sid4_stickers.htm

                        Men det förutsätter ju att man har en mph-graderad som fungerar…

                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.