Vattenpump 99/900 B-motor

Forum Modellspecifika forum 90/99 Vattenpump 99/900 B-motor

Detta ämne innehåller 4 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2004-12-25 16:27.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

anonymous
    Deltagare

Hejsan Saab-vänner!

Nu får jag säkert på skallen för att jag gör reklam här, men jag vet att detta är något många har frågat efter.
    Komplett vattenpump till B-motor 1977- kommer inom kort åter att finnas på lager hos bla Mekonomen.
    Renoveringssatsen har funnits en längre tid, men nya axlar och skovelhjul har inte gått att få tag i. Fören nu… =)
    Huruivda denna vattenpump går att använda i äldre motorer vet jag inte, men jag gissar att det funkar om man byter aggregataxeln.

God Hjul

Bert Ytterhag
    Product Manager Mekonomen Grossist AB

Morten S.
    Moderator

Toppen. Og vi mottar gjerne flere slike gladmeldinger om deler til våre gamle klendodier!

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    2007 9-3 SC

lurker2
    Deltagare

Det var ju ett bra tips!

Men jag har för mig att det finns 3 olika vattenpumpar (antal kuggar)och -77 ska endast passa till 77:an…

Rätta mig om jag har fel!

anonymous
    Deltagare

Hej,

(obs. ber om ursakt för min svenskt, men jag är Hollandere )

till Conny:

titta på övraste del av axeln – om da finns ingen mutter, så har du en typ 3 pump. det sägas man kann byta pumper 1 och 2 för en typ 3.

Fråg till Bert:

kann dinn levarantör eller Mekonomen skicka hela satsen till Nederländerna? Da finns flera på NLska forum som frågar efter det. Har just renoverat min egna – plus.minus 3000SEK inkl. montering.

Har det bra och God Jull till ni alla!

Nicolaas

marten
    Deltagare

Annars så har ju Speedparts sålt dessa (?) vattenpumpar rätt länge. Med skovelhjul, axel och allt som jag förstår det.

http://www.speedparts.se/prod/res_motor_vattenpump.shtml

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng