ventilkåpa og900
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / ventilkåpa og900
- Detta ämne har 10 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2012-01-27 19:41 av
saabaero.
-
FörfattareInlägg
-
@M.broberg wrote:
Har du den tidiga B202 toppen med oljerör till kamöverfallen passar inte nyare. eller ja dom passar, men det saknas hållare till rören vilket tydligen kan skada dom. har du däremot senare så är det bolt on med nyare ventilkåpor.
Hm, sitter det hållare för rören i ventilkåpan ?
Sitter inte hållarna i själva toppen ?Nyfiken eftersom jag tänkt montera en topp med oljerören men tror jag saknar kåpan till den.
@SaabAero wrote:
@M.broberg wrote:
Har du den tidiga B202 toppen med oljerör till kamöverfallen passar inte nyare. eller ja dom passar, men det saknas hållare till rören vilket tydligen kan skada dom. har du däremot senare så är det bolt on med nyare ventilkåpor.
Hm, sitter det hållare för rören i ventilkåpan ?
Sitter inte hållarna i själva toppen ?Nyfiken eftersom jag tänkt montera en topp med oljerören men tror jag saknar kåpan till den.
så som jag har hört skall det sitta stöd ovanför, sitter ju hållare i toppen men skall tydligen vara komplement till dessa.
Hitta Rätt kåpa är la ändå inte alltför svårt? Annars så blir jag nyfiken på vrf du ska ha den gammla toppen med sämre flöde när det dessutom krånglar till det med kåpan.
Kan inte svara på mkt ang ventilkåporna, håller mig te org kåpan på min och det är min kunskap på det området ungefär.
@M.broberg wrote:
Hitta Rätt kåpa är la ändå inte alltför svårt? Annars så blir jag nyfiken på vrf du ska ha den gammla toppen med sämre flöde när det dessutom krånglar till det med kåpan.
Kan inte svara på mkt ang ventilkåporna, håller mig te org kåpan på min och det är min kunskap på det området ungefär.
Vet inte om jag krånglar till det eller om jag helt enkelt missat något, men helt klart är minnet lite disigt :drugged
Har en topp som enl uppgift ska vara en ”portad 2,3 topp”.
Har inte kikat nått närmare på den mer än att jag uppmärksammat att den har överliggande oljerör
Är dock inte helt säker på om det är ventilkåpa med (minnet sviker).
Nu ska jag såklart dubbelkolla att det verkligen är en 2,3 topp och att det är rätt ventilkåpa och om ventilkåpan kan ersättas med en ”2,0 sluttande kåpa” osv.
Denna tråd har alltså enbart gjort mig förvirrad
Men jag tror det klarnar när jag börjar rota i gömmorna och EPC@M.broberg wrote:
Fanns oljerören verkligen så länge? tycker mig minnas att dom försvann med den gammla toppen alltså -86.
Nu har jag inte 100% koll på när 2.3an kom, men enligt Wikipedia (säker källa, iknow) var det 1989.
Jag håller med till 100% :teeth
Som jag skrev, denna tråd har gjort mig förvirrad .Antingen har både du och jag fel eller också har jag blivit lurad.
Alt 3 jag minns tokfel hur toppen ser ut..Återkommer i ämnet… 😛
Har kapat denna tråd tillräckligt nu så jag skapade en egen
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
