vxl låda 900 aero
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / vxl låda 900 aero
- Detta ämne har 14 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2006-11-06 19:51 av
walle.
-
FörfattareInlägg
-
hej har precis köpt en 900 aero-89a defeckt. det slår å skramlar som satan på höger fram å det är ju naturligtvis driv knuten men!!! den driver inte på 1-4 å inte backen? 5an drar den på??? när den ställdes in i garaget i sommeras av förra ägaren så funkade alla växlar på den. men inte nu å växel spaken känns skit trög att lägga i växlarna på? kan det vara att växel länkaget skruvat upp sig eller vad fan har hänt?? mvh niklas
november 4, 2006 kl. 21:16 #99631om knuten är av så driver den väl inte? annars så är antagligen lådan eller diffentiralen skrot. dom många ggr jag justerat växellänkaget så har det blivit bra, tror nog att chansen till att det skulle skruvat upp sig är små, då skulle du inte ha några lägen alls… bara luft…
tack saab jonte men så är inte problemet.jag är inte förvånad över responsen av mitt inlägg.jag trodde ju naturligtvis att nån vänlig själ skulle ge mig lösningen. men icke då jag vet inte om alla här på saab klubben har nåt emot mig eller vad det är men jag får knappt nån hjälp med nåt som jag har frågat om här på forumet. vilket jag tycker är mycket tråkigt å sorggligt då man ska hjälpa varann med saker man har problem med.
tack saab jonte men så är inte problemet.jag är inte förvånad över responsen av mitt inlägg.jag trodde ju naturligtvis att nån vänlig själ skulle ge mig lösningen. men icke då jag vet inte om alla här på saab klubben har nåt emot mig eller vad det är men jag får knappt nån hjälp med nåt som jag har frågat om här på forumet. vilket jag tycker är mycket tråkigt å sorggligt då man ska hjälpa varann med saker man har problem med.
Du tror inte att det kan ha med faktumet att du skrev kl 18 35 en lördagkväll att göra? Att gnälla vid 0938 dagen efter är lite magstarkt tycker jag. Alla sitter inte standby vid datorn. Det är ett fritidsintresse och ingen plikt att vara med i SSK.
Mvh Petter
Vem är det som hoppar på vem här? Nyss skrev du att alla i SSK hade något emot dig, endast på grundval av att ingen svarat under lördagskvällen och natten till söndagen.
Eftersom det är forumets moderatorer som skall stävja otrevligheter terminerar jag härmed min polemik.
Uvh Petter
det var inte enbart om detta inlägg det har nästan alltid varit så när jag frågat nåt om mina saabar här—-
Men nu var det i den här tråden du skrev. Alla läskunniga tolkar det med andra ord som att det gäller den här tråden.
vad menar du med det har aldrig hört talas om??
Det förvånar mig inte det minsta… Det är emellertid normal svenska och betyder precis det som står.
/Petter
Polemik innebär skriftligt meningsutbyte med motsatta ståndpunkter. Visserligen skall en sådan skriftfejd egentligen utgöras av väl underbyggda och framförda argument, men det är ju en bedömningsfråga.
Terminera är ett annat ord för avsluta, emellertid en anglicism som jag kanske kunde ha uteslutit till förmån för något bättre ord.
För övrigt var det inget talesätt, om nu någon svävade i tvivelsmål om den saken, utan en helt vanlig mening.
Mvh Petter
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.