vxl låda 900 aero

Forum Modellspecifika forum OG900 vxl låda 900 aero

• Detta ämne har 14 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2006-11-06 19:51 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    walle
    Deltagare

hej har precis köpt en 900 aero-89a defeckt. det slår å skramlar som satan på höger fram å det är ju naturligtvis driv knuten men!!! den driver inte på 1-4 å inte backen? 5an drar den på??? när den ställdes in i garaget i sommeras av förra ägaren så funkade alla växlar på den. men inte nu å växel spaken känns skit trög att lägga i växlarna på? kan det vara att växel länkaget skruvat upp sig eller vad fan har hänt?? mvh niklas

saab-jonte
    Deltagare

om knuten är av så driver den väl inte? annars så är antagligen lådan eller diffentiralen skrot. dom många ggr jag justerat växellänkaget så har det blivit bra, tror nog att chansen till att det skulle skruvat upp sig är små, då skulle du inte ha några lägen alls… bara luft…

walle
    Deltagare

tack saab jonte men så är inte problemet.jag är inte förvånad över responsen av mitt inlägg.jag trodde ju naturligtvis att nån vänlig själ skulle ge mig lösningen. men icke då jag vet inte om alla här på saab klubben har nåt emot mig eller vad det är men jag får knappt nån hjälp med nåt som jag har frågat om här på forumet. vilket jag tycker är mycket tråkigt å sorggligt då man ska hjälpa varann med saker man har problem med.

petter
    Deltagare

tack saab jonte men så är inte problemet.jag är inte förvånad över responsen av mitt inlägg.jag trodde ju naturligtvis att nån vänlig själ skulle ge mig lösningen. men icke då jag vet inte om alla här på saab klubben har nåt emot mig eller vad det är men jag får knappt nån hjälp med nåt som jag har frågat om här på forumet. vilket jag tycker är mycket tråkigt å sorggligt då man ska hjälpa varann med saker man har problem med.

Du tror inte att det kan ha med faktumet att du skrev kl 18 35 en lördagkväll att göra? Att gnälla vid 0938 dagen efter är lite magstarkt tycker jag. Alla sitter inte standby vid datorn. Det är ett fritidsintresse och ingen plikt att vara med i SSK.

Mvh Petter

walle
    Deltagare

det var ju moget svarat tror martin har pratat om att sluta hoppa på folk petter??

petter
    Deltagare

Vem är det som hoppar på vem här? Nyss skrev du att alla i SSK hade något emot dig, endast på grundval av att ingen svarat under lördagskvällen och natten till söndagen.

Eftersom det är forumets moderatorer som skall stävja otrevligheter terminerar jag härmed min polemik.

Uvh Petter

walle
    Deltagare

det var inte enbart om detta inlägg det har nästan alltid varit så när jag frågat nåt om mina saabar här—-
    — terminerar jag härmed min polemik.– vad menar du med det har aldrig hört talas om??

petter
    Deltagare

det var inte enbart om detta inlägg det har nästan alltid varit så när jag frågat nåt om mina saabar här—-

Men nu var det i den här tråden du skrev. Alla läskunniga tolkar det med andra ord som att det gäller den här tråden.

vad menar du med det har aldrig hört talas om??

Det förvånar mig inte det minsta… Det är emellertid normal svenska och betyder precis det som står.

/Petter

walle
    Deltagare

Det är emellertid normal svenska och betyder precis det som står
    jag har iallafall aldrig hört talas om det talesättet.hoppas det blir bättre i framtiden med respons.
    jag vill ju inte köpa en saab v4 för att kunna få svar på mina frågor.

Molte
    Deltagare

Jag vill också veta vad det betyder i rent utbildningssyfte

MVH

- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

petter
    Deltagare

Polemik innebär skriftligt meningsutbyte med motsatta ståndpunkter. Visserligen skall en sådan skriftfejd egentligen utgöras av väl underbyggda och framförda argument, men det är ju en bedömningsfråga.

Terminera är ett annat ord för avsluta, emellertid en anglicism som jag kanske kunde ha uteslutit till förmån för något bättre ord.

För övrigt var det inget talesätt, om nu någon svävade i tvivelsmål om den saken, utan en helt vanlig mening.

Mvh Petter

jlarsson
    Deltagare

Vill se bilder niklas!

Tycker det låter skumt, men om jag var du så skulle jag fixa en sak i taget, så börja med att undersöka drivknuten!

walle
    Deltagare

har redan kollat nu vad som hänt å hela diffen är rasad det hugger å slår när man snurrar ljulet så jag säljer nog den vidare till nån annan som vill ha en fin 900 aero-88 jag skickar givetvis med en mycket bra låda vid sidan om mvh niklas

jlarsson
    Deltagare

Synd! Og900Aero är ju annars den sista riktiga saaben, och en mycket fin bil! 😉

walle
    Deltagare

synd? jag erbjuder bilen till någon annan som vill ha en riktigt fin bil lite svets å en annan låda så blir den fin igen låda medföljer

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng