- Detta ämne har 19 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2011-01-09 14:45 av .
- FörfattareInlägg
- 3 januari, 2011 kl. 20:54 #23291
saabola
DeltagareHar idag monterat ett xenon-kit från xenonsaljarna.se på min 9-5 -04
det blev skillnad som natt och dag och det var hur enkelt som helst att montera enda modifikationen jag behövde göra var att borra hål i skyddskåporna på lyktorna. I övrigt så var det ”plug n play” MYCKET NÖJD Tack xenonsäljarna för en mycket bra produkt!3 januari, 2011 kl. 21:09 #166447david westling
DeltagareLåter spännande! Var hittade du ditt xeon-kit? Har en 9-3 -00 kan det funka på den med?
Mvh david w3 januari, 2011 kl. 21:13 #166448saabola
DeltagareJa det skulle jag tro de verkar ha till de flesta bilar. Kolla in hemsidan deras. har du någon fundering så skicka ett mail till info@xenonsaljarna.se så får du säkert svar.
Men det var mycket enkelt att montera antar att du också har H7 lampor i 9-33 januari, 2011 kl. 21:14 #166449saabola
DeltagareHittade mitt kitt på xenonsaljarna.se
3 januari, 2011 kl. 21:23 #166452William
DeltagareKöpte ett 50W Xenonkit för knappa 500ingen på tradera för att testa, som jag monterat i mina extraljus, rätt stor skillnad mot 100wattarna innan 🙂
3 januari, 2011 kl. 23:09 #166465saabola
DeltagareJa det blir en jäkla skillnad monterade 35w på halvljuset lyser som om man hade extraljus på bilen. 9-5:orna har inte så bra lyse.
6 januari, 2011 kl. 10:41 #166575perhaninge
DeltagareEtt tips bara, när det gäller halvljuset så slår bilprovningen ner på konvertering allt oftare på bilar med ej orginalmonterade xenonljus p.g.a avsaknaden av automatisk nivåreglering ( bländningsrisken/olagligt ).
Ska man konvertera så bör man vara beredd på att montera tillbaka till orginal innan/efter SBP.
X-traljus = ok6 januari, 2011 kl. 11:35 #166578rickard
DeltagareX-traljus = ok [/quote] men utan position ljus .
du få ha inget extra som ljuser mellan strålkastarna.jag har kopplad det hela på en motorvärme kontakt = drag isär innan & koppla på efter
7 januari, 2011 kl. 19:44 #166643saabola
DeltagareJa men när det bara är att dra ur kabeln och trycka i orginal lamporna igen innan bes så är det inte så mycket besvär…. Tar ett par minuter men det är det extra lyset värt….
7 januari, 2011 kl. 22:12 #166662magnus m
DeltagareLillola wrote:Ja men när det bara är att dra ur kabeln och trycka i orginal lamporna igen innan bes så är det inte så mycket besvär…. Tar ett par minuter men det är det extra lyset värt….Som medtrafikant skulle jag uppskatta om du avstod att montera på halvljuset såvida du inte bygger om till automatiskt ljuslängsreglering som Per skriver. Upplever att man blir bländad titt som tätt när det är eftermonterat.
7 januari, 2011 kl. 22:22 #166664rallysaaben
DeltagarePersonligen så skulle jag lätt rösta för ett förbud mot dessa ljus, de som kör med dessa kan ju lika gärna låta bli att blända av för det blir ingen skillnad, man blir lika mycket bländad.
Om de bara används på helljus så är det ju en annan sak.7 januari, 2011 kl. 22:28 #166666walle
Deltagarekör på mina 5 bosch 225or med 100w på de som bländar mig med xenon är vansinnig på det skiten!!
8 januari, 2011 kl. 06:14 #166669900lyx-82
DeltagareInga lampor jag skulle rekomendera. Avskyr dem.
8 januari, 2011 kl. 08:44 #166675William
Deltagaretror egentligen det skulle funka med konvertering om folk samtidigt kompenserade med att sänka ljusbilden en bra bit, men jag tror det är få som orkar göra det…
men origialxenon är ju en gudagåva. aldrig att jag skulle välja en modernbil utan det alltså. 🙂 + 50W xenon i 3st pencilbeam extraljus.
8 januari, 2011 kl. 10:22 #166681walle
Deltagarejag skulle aldrig vilja ha en ny bil med xenon lampor.
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.