Svar till: Förtydliganden i SSK instruktion ”Byta innertakstyg”

Forum / Övrigt / Allmänt / Förtydliganden i SSK instruktion ”Byta innertakstyg” / Svar till: Förtydliganden i SSK instruktion ”Byta innertakstyg”

september 2, 2025 kl. 07:22 #523405

Nu var det ett tag sedan som jag läste Bergstrands tråd Saab 99 King Size men han har lagt ned ett enormt arbete och fått en mycket fin helt unik bil. Jag själv försöker bara hålla mina bruksbilar i körbart skick, men det är det fina med Saabklubben att det finns plats för oss alla. Jag funderade på att klippa tyget i hörnen men valde att inte göra det. Något litet veck kanske, men i det stora hela tyckte jag att det blev bra. God hjälp av sambo som höll upp hörnet på tyget samtidigt som jag tryckte fast tyget mot stommen. När jag tryckte fast tyget så hade jag stommen liggande på golvet. Sedan för att vika runt och fästa tyget runt kanten på stommen tog jag hjälp av några klädnypor. På OG900 combi coupe vill jag minnas att stommen fästes under listen vid bakluckan men på Saab 90 tror jag inte att det var något mer än inläggen på c-stolparna som höll upp stommen. På min Saab 99 så hänger tyget inte tillträckligt mycket än, så det jobbet har jag kvar  framför mig. Finns säkert fler här på forumet som är betydligt kunnigare än jag och som kan bidra med fler goda råd. Ser fram emot att se resultatet i din tråd.  Mvh Bengt

1 användare tackade författaren för det här inlägget.