Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) / Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

    februari 15, 2013 at 23:53 #52366

    @Dicst wrote:

    Jag har kikat på lite gamla bilder av din bil i tråden. Fråga bara: Du kanske redan har tänkt på det eller så, men skulle inte hela skapelsen må bra av nedsänkta hjulhus som täcker däck och fälg? Inbillar mig att det rimmar bättre med sänkningen av taket då.hela bilen skulle bli mer “släde” inbillar jag mig. Men det kanske är svårt att realisera tillsammans med styrning på framhjulen…

    Jodå, jag har umgåtts med tanken men som du skriver, de e kul att kunna styra också. Det uppskattas inte bara av mej utan också av bilprovningen. Och det är på håret med nuvarande “normalhöjd”. Med bälgarna fram i lägsta läge så är det inte att tänka på att styra mer än mycket mycket måttligt med de FETA däcken, 185/65 som sitter på. Men det får man ta.

    Bak däremot så hade jag ju hemknackade fenderskirts i rev.A av bilen och det är inte osannolikt att det kommer på såna igen. Saken är den att med whitewalls så ser man sänkningen mer om man inte har fenderskirts….

    Janne: Det var uppmärksamt 😆 😆 Jag trodde du skulle upptäcka att det nu ligger en blå (julklapps-)filt över vindrutan.

    / Kenth