cmyrkt

Forumsvar skapade

  • Författare
    Inlägg
    • maj 20, 2021 kl. 15:10 #484449

      Ja, remskivan sitter på plats på rät sätt.

        juli 1, 2019 kl. 21:04 #460693

        Tack men har provat både framifrån med luckan borttagen och underifrån. Något bättre att komma åt underifrån men jag fixar det fortfarande inte.
        Hälsningar J

          juli 1, 2019 kl. 11:31 #460656

          Hej, jag trodde det skulle vara en lätt match att fästa kylfläkt och remskiva, så var inte fallet och tyvärr är det riktigt trångt och svårt att komma åt.

          Måste jag demontera kylaren eller finns det något trick att ta till?

            juni 17, 2019 kl. 20:10 #460014

            Stort tack!

              april 21, 2016 kl. 09:39 #396277

              då blir det betydligt enklare, tack för tipsen!

                mars 9, 2015 kl. 12:45 #202347

                @Pelle S wrote:

                Här är pumpen hos ekonomen:

                Jag har samma problem med min 96 -65, svårt att få igång när den har stått ett tag. Kan man använda el-pumpen från Mekonomen med egen brytare för att få fram bränsle innan start? I så fall, kopplar man in den i serie eller parallellt med originalpumpen?

                  december 13, 2014 kl. 10:49 #199970

                  Ja, jag gjorde ett par klossar som jag använde när jag monterade fronten. Skulle helst vilja slippa att ta bort fronten och montera tillbaka den igen men det är kanske det jag måste göra.

                    juni 30, 2013 kl. 16:34 #57172

                    Det är samma cylindrar bak, jag lyckades en gång i tiden köpa ett antal hjulcylindrar på Saab.

                    Bra tips om anslutningarna, jag ska kolla anslutningen till hjulcylindern en extra gång. Borde det inte läcka bromsvätska om det tjuvdrar luft?

                      november 21, 2011 kl. 19:30 #35235

                      Efter lite efterforskning har jag förstått att varvräknaren troligen inte känner impulser från det nya brytarlösa tändsystemet. Har pratat med JIGE instrument som kan reparera/uppgradera varvräknaren, förhoppningsvis löser det problemet. Någon som har en åsikt, är det värt att skicka varvräknaren till JIGE?