Om du gillar 99:ans design mer än 900:an och inte är noga med bränsleförbrukning eller prestanda så kika efter en sen 99:a med H-motor. Dom går fortfarande att hitta i bra skick inom din budget.
En väl underhållen förgasarbil utan servo och elektrisk utrustning som c-lås, elhissar mm. har färre delar som kan krångla och är lätta att skruva med. Du kommer inte behöva meka särskilt mycket.
Jag tycker däremot att du ska provköra en 900 och en 99:a och jämföra dom innan köp då det är stor skillnad på en 99:a och en sen 900. Det gäller ju att just du trivs med att köra bilen.
Jag vet inte när infästningen ändrades men på min 99:a sitter båda infästningarna för panhardstaget mer till höger än på senare 99:or och 900:or. Om längden på stagen skiljer minns jag inte då det gjordes för längesedan.
Jag kortade bara panhardstaget. Det är ju inte optimalt för väghållningen men hur stor skillnad det gör vet jag inte eftersom bilen inte är körklar än.
Vet inte om det är praktiskt möjligt men det bästa är nog att flytta karossinfästningen istället.
Kul att någon intresserar sig för en ng900.
När det gäller utrustning så verkar du sakna sportchassi eftersom du har 15-tumsfälgarna och inte 16” Viking Aero.
Jag har en rostfri 96:a men den byggde jag om till Viggenlook 2004, ångrar nu att jag inte sparade originaldelarna.
Det är en klart underskattad bil men den lider ju av en dålig framvagn som gör den väldigt spårkänslig, speciellt med stora hjul.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem