johnny l
Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
Jag hittade en chassikodsnyckel på
http://www.saabnet.com/tsn/models/1986-989000cn.htmlOm jag förstår det rätt är det en motorn en B234L vilket jag har fått för mig är 2,3l 200 hk
Alltså, 200hk CS från 94 med 5 vxl manuell låda enligt min tolkning av chassinumret.
Om den är importerad kan effektsiffran ha blivit fel vid den svenska registreringen.
// Johnny
Malakitgrön är ju jättesnygg!
Bra kontrast mot inredningen, alla svarta detaljer på bilen syns och bryter av bra. Originalspoiler på bakluckan gör sig bra.Lyckade jag övertyga?
Jag hade en 9000i -86 med den färgen men med tygklädsel. Tyckte den var fantastiskt snygg då i alla fall. Med original turbofälgar….Vilka minnen!
På dessa årsmodeller är ju numera färg ovanligt rent generellt… 😉
Annars vore kanske Indisk gul en intressant upplevelse… :hype:
Jag tycker i alla fall att Malakitgrön är snygg, men kanske gör sig bäst på en ”originalbil”. Inte fantastiskt cool men snygg.
mvh
Johnny
Hej på er.
Jag köpte en Talladega -88 igår och är lite nyfiken på lite detaljer.
Vilket år kom färddatorn i 9000? Min har den vanliga klockan.
Vilka emblem ska det vara på bakluckan?Det börjar bli många sidor i den här tråden så svaret kanske redan har avhandlats
utan att jag noterat demKul tråd för övrigt.
Ha det gott
/Johnny
-
FörfattareInlägg
