johnny l

Forumsvar skapade

  • Författare
    Inlägg
    • maj 7, 2012 kl. 16:39 #43292

      Tack till alla inblandade i arrangemanget.

      Det var mycket trevligt.

      //Johnny

        mars 22, 2012 kl. 21:13 #41339

        Jag hittade en chassikodsnyckel på
        http://www.saabnet.com/tsn/models/1986-989000cn.html

        Om jag förstår det rätt är det en motorn en B234L vilket jag har fått för mig är 2,3l 200 hk

        Alltså, 200hk CS från 94 med 5 vxl manuell låda enligt min tolkning av chassinumret.

        Om den är importerad kan effektsiffran ha blivit fel vid den svenska registreringen.

        // Johnny

          mars 4, 2011 kl. 18:12 #170085

          Malakitgrön är ju jättesnygg!
          Bra kontrast mot inredningen, alla svarta detaljer på bilen syns och bryter av bra. Originalspoiler på bakluckan gör sig bra.

          Lyckade jag övertyga?

          Jag hade en 9000i -86 med den färgen men med tygklädsel. Tyckte den var fantastiskt snygg då i alla fall. Med original turbofälgar….Vilka minnen!

          På dessa årsmodeller är ju numera färg ovanligt rent generellt… 😉

          Annars vore kanske Indisk gul en intressant upplevelse… :hype:

          Jag tycker i alla fall att Malakitgrön är snygg, men kanske gör sig bäst på en ”originalbil”. Inte fantastiskt cool men snygg.

          mvh

          Johnny

            februari 25, 2011 kl. 21:55 #169684

            Hej på er.

            Jag köpte en Talladega -88 igår och är lite nyfiken på lite detaljer.

            Vilket år kom färddatorn i 9000? Min har den vanliga klockan.
            Vilka emblem ska det vara på bakluckan?

            Det börjar bli många sidor i den här tråden så svaret kanske redan har avhandlats
            utan att jag noterat dem

            Kul tråd för övrigt.

            Ha det gott

            /Johnny