Länkarms infästning 900

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Länkarms infästning 900

  • Författare
    Inlägg
    • januari 27, 2009 kl. 09:34 #19437

      Hej

      Varit på bilprovninge med min 900 bruksbil.

      Får byta länkarmsinfästninge,

      Vet någon vad det kostar att byta bärarmarna med??

      Ska allt ner så är det lika bra att byta eller???

      Mvh

      Johannes

        januari 27, 2009 kl. 10:57 #134390

        Hej!
        Köp senaste numret av tidningen Klassiker, ett reportage om just den reperationen finns i tidningen!!!
        Mvh Andreas

          januari 27, 2009 kl. 11:39 #134393

          Hej

          Vet du vilket nr den tidningar har?
          Har du möjlihet att skanna reportaget?

          Johannes

            januari 27, 2009 kl. 22:45 #134430

            Jag har samma problem. Kan man köpa den där plåten nånstans fortfarande?
            Bärarmarna är väl bara att lossa på från chassit vad jag kan se, ingen anledning att byta om dem är ok.

              januari 27, 2009 kl. 23:11 #134434

              fina bärarmar kan vara svårt att få tag i.

              plåt fanns på mekonomen sist jag kollade.
              finns säkert på fler ställen

                januari 27, 2009 kl. 23:22 #134435

                nummret på tidningen är nr 1 ,2009 är en folka 1949 på omslaget..
                mvh Åke

                  januari 28, 2009 kl. 06:41 #134442

                  Ja Plåten är nog inga problem att få tag på, Även undre bärarmen finns nya. Det är övre som är problemet, Plockar jag upp motorn så är det ju läge att titta över dom med, Tror det är vänster som inte går att få ut utan att lyfta motorn,
                  Blir till att blästra ock lacka om det inte finns nya.

                  Mvh

                  Johannes

                    januari 28, 2009 kl. 18:30 #134465

                    Hej

                    Har varit hela stan runt efter den tidningen

                    Men finns ingen stans.

                    Någon som har lust att skanna det reportaget??

                    Johannes

                      januari 28, 2009 kl. 18:43 #134466

                      Du kan ju gå in på Klassikers hemsida och beställa det nummret. Går ju att få tag på alla nummer från -07 och frammåt tror jag det var.

                        januari 28, 2009 kl. 19:58 #134469

                        det går att byta både höger å vänster länkarm övre med motor i det har jag klarat av även om saab sa att det inte gick mvh niklas

                          januari 28, 2009 kl. 20:26 #134474
                          Johannes Karlsson wrote:
                          Hej

                          Har varit hela stan runt efter den tidningen

                          Men finns ingen stans.

                          Någon som har lust att skanna det reportaget??

                          Johannes

                          Vad vill du veta? det är jag som gjort jobbet och reportaget.
                          Tidningen får du tag på om du ringer/mejlar redaktionen.

                            januari 28, 2009 kl. 20:34 #134475

                            ett ganska lätt ingrepp bara man får bort grejorna runt omkring och kommer åt!

                              januari 29, 2009 kl. 06:37 #134497

                              Hej på er.

                              Har gjort operationen på en 99 en gång.

                              Är mest sugen på att se hur andra gör.

                              Planerna är att lyfta motor och plocka ur styrväxeln och sen skära loss all dålig plåt.

                              Var inne på tidningens hemsida, och väntar på svar från dom.

                              Mvh

                              Johannes

                                januari 31, 2009 kl. 20:16 #134573

                                Skall det bli riktigt bra rekommenderar jag att du använder ekonomiplåt. Med rätt prylar får du rätt plåttjocklek och bra passform. MECA har ett bra sortiment med reparationsplåt till din bil

                                Johannes Karlsson wrote:
                                Hej

                                Varit på bilprovninge med min 900 bruksbil.

                                Får byta länkarmsinfästninge,

                                Vet någon vad det kostar att byta bärarmarna med??

                                Ska allt ner så är det lika bra att byta eller???

                                Mvh

                                Johannes

                                  februari 1, 2009 kl. 12:29 #134597

                                  Hej på er

                                  Har fått tag i tidningen nu.

                                  Tyvärr är min mycket rostigare blir som sagt att beställa ekonomiplåt modell den store.

                                  Ha det bra

                                  Mvh

                                  Johannes

                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.