Länkarms infästning 900
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Länkarms infästning 900
- Detta ämne har 14 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2009-02-01 12:29 av
saab turbo karlsson.
-
FörfattareInlägg
-
januari 27, 2009 kl. 09:34 #19437
Hej
Varit på bilprovninge med min 900 bruksbil.
Får byta länkarmsinfästninge,
Vet någon vad det kostar att byta bärarmarna med??
Ska allt ner så är det lika bra att byta eller???
Mvh
Johannes
januari 27, 2009 kl. 11:39 #134393Hej
Vet du vilket nr den tidningar har?
Har du möjlihet att skanna reportaget?Johannes
januari 27, 2009 kl. 22:45 #134430Jag har samma problem. Kan man köpa den där plåten nånstans fortfarande?
Bärarmarna är väl bara att lossa på från chassit vad jag kan se, ingen anledning att byta om dem är ok.januari 27, 2009 kl. 23:11 #134434fina bärarmar kan vara svårt att få tag i.
plåt fanns på mekonomen sist jag kollade.
finns säkert på fler ställenjanuari 27, 2009 kl. 23:22 #134435nummret på tidningen är nr 1 ,2009 är en folka 1949 på omslaget..
mvh Åkejanuari 28, 2009 kl. 06:41 #134442Ja Plåten är nog inga problem att få tag på, Även undre bärarmen finns nya. Det är övre som är problemet, Plockar jag upp motorn så är det ju läge att titta över dom med, Tror det är vänster som inte går att få ut utan att lyfta motorn,
Blir till att blästra ock lacka om det inte finns nya.Mvh
Johannes
januari 28, 2009 kl. 18:30 #134465Hej
Har varit hela stan runt efter den tidningen
Men finns ingen stans.
Någon som har lust att skanna det reportaget??
Johannes
januari 28, 2009 kl. 18:43 #134466Du kan ju gå in på Klassikers hemsida och beställa det nummret. Går ju att få tag på alla nummer från -07 och frammåt tror jag det var.
Johannes Karlsson wrote:HejHar varit hela stan runt efter den tidningen
Men finns ingen stans.
Någon som har lust att skanna det reportaget??
Johannes
Vad vill du veta? det är jag som gjort jobbet och reportaget.
Tidningen får du tag på om du ringer/mejlar redaktionen.januari 28, 2009 kl. 20:34 #134475ett ganska lätt ingrepp bara man får bort grejorna runt omkring och kommer åt!
januari 29, 2009 kl. 06:37 #134497Hej på er.
Har gjort operationen på en 99 en gång.
Är mest sugen på att se hur andra gör.
Planerna är att lyfta motor och plocka ur styrväxeln och sen skära loss all dålig plåt.
Var inne på tidningens hemsida, och väntar på svar från dom.
Mvh
Johannes
Skall det bli riktigt bra rekommenderar jag att du använder ekonomiplåt. Med rätt prylar får du rätt plåttjocklek och bra passform. MECA har ett bra sortiment med reparationsplåt till din bil
Johannes Karlsson wrote:HejVarit på bilprovninge med min 900 bruksbil.
Får byta länkarmsinfästninge,
Vet någon vad det kostar att byta bärarmarna med??
Ska allt ner så är det lika bra att byta eller???
Mvh
Johannes
februari 1, 2009 kl. 12:29 #134597Hej på er
Har fått tag i tidningen nu.
Tyvärr är min mycket rostigare blir som sagt att beställa ekonomiplåt modell den store.
Ha det bra
Mvh
Johannes
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
