1700s avgassystem

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 1700s avgassystem

Detta ämne innehåller 10 svar, har 7 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-07-15 19:11.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare

saabtage
    Deltagare

Hej alla saabvänner!

Har blivit lycklig ägare till en 1700s och har en fråga, känner någon igen avgassystemet?
    FD Ägaren påstår att det är ett std B och gick att köpa i SSR katalogen. Men jag har aldrig sett något liknande.

Någon?

[image]http://www.saabtage.com/images/1700forum1.jpg[/image]

stefan
    Deltagare

nej det går inte att få tag på, överhuvudtaget så är delar till 96or mycket svårt så det är bättre du säljer den där till mig så kan jag fortsätta att ha den som hönshus………..

saabtage
    Deltagare

Ha Ha… Va rolig du är då…

Bilen har stått på samma plats sedan 1981.

…. och den är inte till salu.

Lollo
    Deltagare

Det är standard med ett b som tillägg, GRATTIS, för nöja mig en wannabee dock en 1500S

saabtage
    Deltagare

Ok, Tack lollo. Men finns det verkligen ingen som vet? Är det ett SSR sysyem?

/// Andreas

Bengt Åkesson
    Deltagare

Saab sålde standardB-system där en ljuddämpare satt i höger hjulhus och en på tvärsan under kofångaren. Man slapp på detta sätt en dämpare under bilen som det är på tex sportsystemet som ingick i sportsatserna. Dessutom påstods det att effekten blev bättre med ljuddämparna placerade längre bak. Systemet hade på ena sidan en lite lustig dragning runt oljefiltret innan det gick ut genom orginalhålen under motorn.

Jag hade ett sådant system på standardB-rallybilen men det är många år sedan.

Systemet var INTE orginal på 1700S.

/B

saabtage
    Deltagare

Tack för det Bengt! Det var svaret jag sökte.

/// Andreas

fuling
    Deltagare

1700S främre rör se,
    http://www.saabklubben.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Number=564367

Detta skall vara mycket likt det som satt på 1700S:en

perhaninge
    Deltagare

Standard-B systemet var avstämt i längd och b.l.a därför fanns kröken runt oljefiltret, utan bakre dämpen under stötfångaren så låter det dessutom gött

Per/Haninge

saabtage
    Deltagare

Jaha Ok. Som jag förstår det så är det ett saab system men inte det som monterades på 1700s orginal. Å andra sidan så han som beställde den som ny jobbade på tillbehörs avdelningen på saab nyköping och använde den som tjänstebil.
    En del extratillbehör fanns monterade redan från början. Ska kolla upp det.

/// Andreas

Molte
    Deltagare

Är lite nyfiken bara. Tycker att systemet ser brutalt ut. Går de att få tag på sådana fortfarande?

MVH

- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng