2-takts vs 4-takts fälgar

Forum Övrigt Allmänt 2-takts vs 4-takts fälgar

  • Detta ämne är tomt.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #484225
    Mats Jedmo
    Webbmaster

    Jag fick förklarat för mig för ett tag sedan men glömde naturligtvis vilken som var vilken.

    konkav

    Denna har en inåtgående / konkav krage till fälgskruven

    konvex

    medans denna har en utåtgående / konvex krage till fälgskruven.

    Vilken är till V4:ans nav och skruv ?
    Hur ser skruven ut till 2-taktarn ?
    Kan man använda 2-takts färgarna på en V4:a om man har 2-takts skruven, eller passar inte de skruvarna i V4:ans nav ?

    SAABoholic

    95 V4 Lhd -74 Indisk gul
    96 GL Super -79 Alabastergul
    96 GL Super -79 Alabastergul
    99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
    9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
    9-3 SE 5D 2.0T -00
    9-5 Linearsport Sp -03

    Bilagor:
    #484237
    59deluxe
    Deltagare

    Fälgen på bild 1 är tidig fälg alltså till tt bild 2 visar den senare fälgen alltså den som kallas
    v4 fälg. Du kan blanda och ge mellan fälgskruv dom passar hur som.
    Men min personliga uppfattning är att tt fälgen sitter bättre eftersom den har bättre centrering.
    En sliten v4 fälg och då menar jag sliten i anliggningsytan till fälgskruven är direkt trafikfarlig
    eftersom den helt enkelt kan lossna under färd vet att detta hänt flertal gånger.
    Fälgarna passar naturligtvis både på tvåtakt och v4.

    Mvh. Håkan.

    #484246
    Saab_ahed
    Deltagare

    Bra info 👍

    #484252
    Mats Jedmo
    Webbmaster

    Ja så var det ja, tack Håkan

    SAABoholic

    95 V4 Lhd -74 Indisk gul
    96 GL Super -79 Alabastergul
    96 GL Super -79 Alabastergul
    99 GLs Automat 4-dörrars -80 Marmorvit
    9000 Cse 2,3t/170 A50 -97
    9-3 SE 5D 2.0T -00
    9-5 Linearsport Sp -03

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.