5 dörrars 900OG, behöver inspiration, frågor

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / 5 dörrars 900OG, behöver inspiration, frågor

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / 5 dörrars 900OG, behöver inspiration, frågor

  • Författare
    Inlägg
    • april 13, 2013 at 21:53 #26165

      Hej och go’kväll

      Införskaffat mig en 5 dörrars Saab 900 16V, 1990 med 16200 mil på mätaren.
      Tycker den ser rätt så dyster och gubbig ut och skulle vilja ha lite tips på enkla medel för att få lite liv i den.

      Har redan lite saker som jag vill montera, men vet inte vad jag ska få tag på dem?

      Jalusi
      Lilla/stora vingen
      Aeropaket

      Vet ni någon frän 5 dörrars 900og, posta gärna en länk så jag har lite inspiration/projekttråd att jobba med.

      :beef

        april 13, 2013 at 23:52 #195409

        http://www.garaget.org/?car=833

        och då såklart min egna

        Lycka till, sänkning och turboläpp gör MYCKET

          april 14, 2013 at 07:04 #195413

          Aeropaket finns inte till 4/5D 🙁

          Fler förslag
          Kromgrill
          Fälgar
          Polering
          Svarta rutlister om den inte redan har det

            april 14, 2013 at 14:34 #195420

            Jalusi dyker upp titt som tätt, jag lovar att inte köpa nästa på Blocket…. 😆 Vingen finns beggad i massor, kör en köpes annons! Jag har nog en rätt fräsch kanske?

            Sen putsa upp den rejält. Lite fina fälgar? Antingen nåt 17″ eftermarknad som inte bygger utåt för mkt, eller nåt Saab original. Det kommer räcka långt, fina putsade og900 är inte dussinvara idag längre. Jag har ju folk som vänder sig om och kollar in i min gamla sura 5D T16 1992 och tycker den är asball… Det tycker inte jag! Men tänk om jag får tummarna ur och putsa upp den bara? Så börja med det! Kanske en Kilen-sänksats också så den går lite lägre, då ser det ganska nice ut! Men det beror ju på hur bekvämt du vill åka förstås.

              april 14, 2013 at 17:42 #195425

              @SaabAero wrote:

              Aeropaket finns inte till 4/5D 🙁

              Fler förslag
              Kromgrill
              Fälgar
              Polering
              Svarta rutlister om den inte redan har det

              Det som inte finns får man tillverka 🙂

                april 14, 2013 at 20:30 #195429

                @Turbocab wrote:

                Jalusi dyker upp titt som tätt, jag lovar att inte köpa nästa på Blocket…. 😆 Vingen finns beggad i massor, kör en köpes annons! Jag har nog en rätt fräsch kanske?

                Sen putsa upp den rejält. Lite fina fälgar? Antingen nåt 17″ eftermarknad som inte bygger utåt för mkt, eller nåt Saab original. Det kommer räcka långt, fina putsade og900 är inte dussinvara idag längre. Jag har ju folk som vänder sig om och kollar in i min gamla sura 5D T16 1992 och tycker den är asball… Det tycker inte jag! Men tänk om jag får tummarna ur och putsa upp den bara? Så börja med det! Kanske en Kilen-sänksats också så den går lite lägre, då ser det ganska nice ut! Men det beror ju på hur bekvämt du vill åka förstås.

                Har du en vinge så är jag intresserad, just nu kör jag utan. Tycker den ser rätt trökig ut.

                  april 15, 2013 at 10:41 #195441

                  Airflow finns till 4/5dr, men är lite ovanligare och därmed dyrare.

                  Annars kan man ju som sagt klippa och klistra för att få det att funka. 😉

                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.