-80tals Customizing

Forum / Övrigt / Off Topic / -80tals Customizing

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 63 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • januari 11, 2012 kl. 17:26 #37591

      @kg70 wrote:

      @Morten Strandmoe wrote:

      Tok bilder av denne ved High Chaparral i fjor

      För många år sedan körde Wheels en serie artiklar som visade hur man gjorde typiska customtricks. Bilen ifråga var en Amazon som bland annat fick taket sänkt, b-stolpen lutad och karossen nerdragen bakom bakhjulen. Undrar om det är denna?

      K-G

      Jag är ganska säker på att det är så som du tror.

        januari 11, 2012 kl. 17:34 #37593

        Då blir det Volvo 142:a igen!! Som jag har skrivit innan så finns det ett sug efter en 142:a…och på söndag kopplar jag på biltrailern och åker till småland och köper en röd -71:a!! :CE

        Men här är det custom Volvo som gäller!!

          januari 15, 2012 kl. 22:06 #38076

          Volvo igen…. Översta bilden är jag som i dag blivit ägare till en 142:a som stått i en lada i 29år i Vimmerby. Krom fälga,sport ratt,rally stolar och trimmad mm och orörd sen 1983 och man fick en Flashback till 80talet när man satte sig i den!! Jävla möss bara som smakat lite på stolarna… 🙁

            januari 16, 2012 kl. 07:30 #35030

            @saabfjollen wrote:

            Volvo igen…. Översta bilden är jag som i dag blivit ägare till en 142:a som stått i en lada i 29år i Vimmerby. Krom fälga,sport ratt,rally stolar och trimmad mm och orörd sen 1983 och man fick en Flashback till 80talet när man satte sig i den!! Jävla möss bara som smakat lite på stolarna… 🙁

            Om man nu är i Vimmerby kan man väl säga till o få en kopp………………….
            Stefan G

              januari 16, 2012 kl. 08:35 #37921

              @Mr AERO wrote:

              @saabfjollen wrote:

              Volvo igen…. Översta bilden är jag som i dag blivit ägare till en 142:a som stått i en lada i 29år i Vimmerby. Krom fälga,sport ratt,rally stolar och trimmad mm och orörd sen 1983 och man fick en Flashback till 80talet när man satte sig i den!! Jävla möss bara som smakat lite på stolarna… 🙁

              Om man nu är i Vimmerby kan man väl säga till o få en kopp………………….
              Stefan G

              Ja det var otur att jag att jag inte tänkte på dig när jag var i Vimmerby! Ska inte glömma det om jag är i dina trakter fler gånger Stefan!

                januari 16, 2012 kl. 12:29 #37933

                @saabfjollen wrote:

                @Mr AERO wrote:

                @saabfjollen wrote:

                Volvo igen…. Översta bilden är jag som i dag blivit ägare till en 142:a som stått i en lada i 29år i Vimmerby. Krom fälga,sport ratt,rally stolar och trimmad mm och orörd sen 1983 och man fick en Flashback till 80talet när man satte sig i den!! Jävla möss bara som smakat lite på stolarna… 🙁

                Om man nu är i Vimmerby kan man väl säga till o få en kopp………………….
                Stefan G

                Ja det var otur att jag att jag inte tänkte på dig när jag var i Vimmerby! Ska inte glömma det om jag är i dina trakter fler gånger Stefan!

                Ja , ajabajja. Du kan väl pma el maila var du varit ?
                MVH Stefan

                  januari 16, 2012 kl. 18:44 #37956

                  Fick rotat lite i mina gamla gömmor och plockade fram några av mina gamla bilar



                  Janne2takt

                    januari 18, 2012 kl. 13:04 #37804

                    Här kommer lite från Elmia -86









                    Även en Harry Haffa bil går att hotta upp :CE

                    Janne2takt

                      januari 18, 2012 kl. 13:39 #37688

                      Vilka bra bilder!! Van:s är ju stört sköna!!

                        januari 18, 2012 kl. 17:29 #37707

                        Volvo Duett 4WD
                        Jag tror inte det fanns en pryl kvar som inte var modifierad på den!
                        Motorn var en B23E från en Volvo 240 GLT följd av en 5-växlad manuell Getrag växellåda från en tidig Volvo 264, fördelningslådan kom från en Ford Scorpio 2,8.
                        Framvagnen härstammade från Jensen FF, liksom även bakaxeln som inte längre var bladfjädrad utan fjädrades med skruvfjädrar och var upphängd i längsmonterade bärarmar, även de låsningsfria bromsarna fick hänga med från Jensen FF.
                        Framstolar från Volvo 360 och baksäte från Saab 900, instrumentpanel från Saab 900 och värmepaket från Volvo 760, dörrlås & handtag från Mercedes.
                        Framändan på karossen nedvinklad, framdörrarna förlängda, skärmkanterna bak breddade & rutorna i bakdörrarna förstorade.
                        Sidospeglar från jag minns inte vad men stötfångare från Saab 900.

                        Text o bild från nätet

                          januari 18, 2012 kl. 19:13 #37716

                          @saabfjollen wrote:

                          Framvagnen härstammade från Jensen FF, liksom även bakaxeln som inte längre var bladfjädrad utan fjädrades med skruvfjädrar och var upphängd i längsmonterade bärarmar, även de låsningsfria bromsarna fick hänga med från Jensen FF.

                          Ganska exklusivt att ha en Jönsson FF som donator! Ingen dussinbil precis.

                          K-G

                          Saab 99 1969, 1970
                          Saab 90 1985
                          Saab 9000 Aero 1996
                          Opel Manta A 1972

                            januari 21, 2012 kl. 16:18 #38212

                            I bedrövelsen i museet affären så får man försöka pigga upp det lite!!

                            Härliga Van bilder här vi här!!

                              januari 21, 2012 kl. 18:11 #38221

                              Hänger på för Vans gillar jag…

                              Min egen Bedford -71 med Volvo B20 m. överväxel i utställningsskick.

                              Tyvärr så…

                                januari 29, 2012 kl. 18:42 #35498

                                Härliga bilder men tragiskt slut julle…

                                Jag fyller nu på med bilder på mysiga tillbehör!! Comfort Racing…mumms!!!

                                Skulle någon ha en Dynamind front till Volvo 142:a så hör av er till mig. :AP

                                  januari 29, 2012 kl. 18:45 #38556

                                  Vilka fräna backspeglar!!

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 63 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.