-80tals Customizing
- Detta ämne har 62 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 2012-07-08 21:15 av
reino.
-
FörfattareInlägg
-
december 28, 2011 kl. 13:00 #4821
”Bilar vi minns,glömt eller aldrig någonsin sett förut” skulle tråden också kunna heta…
Här i Sverige så slog det igenom med Customizing av ”svenssonbilar” när Vallåkra Volvo gänget dök upp tycker jag.
Jag har kanske över 300 bilder på bilar som byggdes om på -70talet , -80talet och några år in på -90talet.
I stället för att dom ligger i min dator o skrotar så kanske jag kan glädja några med dom o lägga upp dom här.Fyll gärna på med bilder o kommentarer!!
Jag ska försöka få lite story i bildspelen. Jag börjar med Vallåkra bilar så klart. Skannat från en Bilsport från slutet av -70talet.
december 28, 2011 kl. 18:08 #36923Tack Benny!
Mats Saab är underbar!!
Nu Opel Ascona. Var inte så vanligt att man customizerade dessa. Frän – ful – hysterisk…ja va fasen ska man säga om denna…
december 28, 2011 kl. 22:13 #34358En volvo 145:a kan man piffa upp på detta viset om man känner för det…
december 29, 2011 kl. 16:38 #36951En fråga som är helt omöjlig att svara på är: Vad har man INTE gjort för modifieringar på en folka genom åren!!
Det måste vara den bil på denna jord som fått utstå oändliga utseende..
december 29, 2011 kl. 22:22 #36965Haha, en rolls bubbla. En sådan stog det på en uppfart här i Karlstad länge. En svart om jag inte minns fel.
december 30, 2011 kl. 13:15 #36997Det är sant det Julle!
Amazon är en bil jag ska köpa igen. Jag bara älskar o sjunka ner i dess mjuka säten , lägga armbågen på rutkanten och sedan lägga i växlarna med en halv meters rörelse upp o ner.
Första bilden är den Amazon jag ägde o brukade flitigt för 20år sedan och det var ingen custom…fast ett jalusi i bakrutan hade jag..
Dom andra… Ska man ha samma klädsel i bilen som mormor hade på sin soffa 1945… eller en plast fejk reservhjul på bakluckan… eller 145:ans bakljus tillsammans med stenhårt pumpade hi-jackers…
december 30, 2011 kl. 13:49 #36998När nu isen är bruten med att säga att man gillar en Volvo 😉 så: Jag är uppfödd i en PV och skulle gärna ha en. Försökte för sisådär tio år sedan köpa tillbaka min mors bil (när hon sålde 1989 var hon första och enda ägare och bilen hade gått cirka 6000 mil…). Mindes regnumret i huvudet (!) och fick tag i dåvarande ägare. ”Hade du ringt för två veckor sedan hade du fått köpa den men nu har jag och kompisen börjat riva den”, blev svaret. 😮 😯 😥
Skulle bli en originalsleeper men hur det gick vet jag inte. Samme snubbe var dock ägare när jag kollade för något år sedan.96 V4 1975 ”Bollen”
januari 1, 2012 kl. 12:01 #37070Den Amazonen är läcker! Du besökte kanske museet på High Chaparral för där står den PV som är på översta bilden. Nu är det många år sedan jag tog det kortet så den kanske inte finns där längre.
Janne du är uppväxt med PV precis som jag men den som min farsa hade såg inte riktigt ut som dessa…gjorde er det? 😀
Nei museet var stengt de dagene jeg var der.
Amazonen ble antakelig kjørt av noen som arbeidet på hotellet, for den stod der bare på dagtid.Den Amazonen är läcker! Du besökte kanske museet på High Chaparral för där står den PV som är på översta bilden. Nu är det många år sedan jag tog det kortet så den kanske inte finns där längre.
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2008 9-3 SC Aero ttid
2009 9-3 SC tidjanuari 1, 2012 kl. 14:00 #37077Otur att det var stängt!! Det är lite mörkt o dystert i det museet och det gjorde mig lite besviken då minns jag. Om jag besöker det igen så skulle jag i dag uppskatta det och njuta av det lite stökiga o mystiska i miljön!
Nu lite Tyskt custom ala 80tal.
januari 1, 2012 kl. 16:32 #37082Lloyd Alexander. Bilen byggdes om på 80-talet. Jag tog bilderna för ett halvår sedan på Rydaholms Bilmuseeum.
Vilde Hilding är inte så stor… man begriper den rätt så snabbt..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
