-80tals Customizing
- Detta ämne har 62 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 2012-07-08 21:15 av
reino.
-
FörfattareInlägg
-
januari 29, 2012 kl. 18:55 #37391
@Christian Haugsöen wrote:
Vilka fräna backspeglar!!
Ja dom är sköna!!
januari 29, 2012 kl. 19:24 #37326Får slänga in några kort från nån träff på Mantorp skulle ja tro






Janne2takt
januari 31, 2012 kl. 18:17 #38786Janne jag fortsätter med fler bilder med Sven Hansson:s Lincoln -51. En riktig custom!!
@saabfjollen wrote:
Janne jag fortsätter med fler bilder med Sven Hansson:s Lincoln -51. En riktig custom!!
Mannen bakom Saabcorvetterna
januari 31, 2012 kl. 20:38 #38798Jess här är några byggen till som Sven har gjort och kom ni ihåg Ramblern med det snurrande fälgen i grillen :CE
april 14, 2012 kl. 19:27 #42265Jag har lite volvo PV bilder. Blandat från foto album , scannat från bilsport och som jag hittat på nätet.
PV är mysigt tycker jag!
juni 6, 2012 kl. 13:59 #44488Vilken trevlig tråd, tror att jag ska bjuda på några SAABar som jag fota på 80-talet !! 😎
Den här caben kan va fotad i början på 90-talet, men jag smyger in den ändå, det är ju en SAAB !! :CE

Den gula är fotad på Mantorp Park i mitten av 80-talet.


Den här är ju bara för läcker… någon som vet om den existerar idag !?? 🙄


Den gula är läcker, och skymtar även till i inlägg 2 på sidan här. 😉
Den vita verkar finnas kvar, om än avställd.
Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: JOD659
Fabrikat: SAAB 96L-LHD
Färg: Flerfärgad Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1976 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 96762005986
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: Nytt EU-regbevis del 1 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Senaste EU-regbevis del 2: Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt.
Handelsbeteckning:
Upplysningar:Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1992-09-30)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 6 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1977-02-24
I trafik första gången i utlandet:
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: NejBesiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 1992-09-01 – 1993-01-31
Senast godkända besiktning: 1991-10-03
Vägmätarställning, km:Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Nej
Årsskatt, kr:
Återbetalning vid avställning, kr: 0
Betalningsmånad/er:
Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.Tekniska data
Motornummer:
Kaross: Täckt (01)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3:
Växellåda: MANUELLAntal passagerare, max: 4
Antal sittande passagerare, max:
Antal bältade passagerare, max:
Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:
Skattevikt, kg: 1030
Tjänstevikt, kg: 1030
Totalvikt, kg: 1350
Sänkt totaltvikt, kg:
Max släpvagnsvikt, kg: 1000
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1030
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 320
Kopplingsanordning : KULA
Kopplingsavstånd, mm:
Kopplingsavstånd EU, mm:
Effektiv bromsanordning: Nej
Lastutrymmets längd, mm:
Främre överhäng, mm:
Bakre överhäng, mm:
Utrustning:
Drivande axlar fram:
Drivande axlar bak:
Antal hjul:
Däckdimension axel 1: 165R15
Däckdimension axel 2: 165R15Bandbredd, mm:
Längd, mm: 4400 Bredd, mm: 1590
Höjd, mm:Drivmedel 1: BENSIN
Tankvolym, liter: 38
Motoreffekt, kw: 46,0
Effektnorm: DINMiljöklass:
Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: ENRADIG
juni 7, 2012 kl. 12:09 #44537Problemet, som jag ser det, är att du måste in och rota i plåten nedanför bakrutan och i bagageluckan om du vill bli av med ”knycken” där när du kapar taket. Och då blir det en hel del plåtkonst inblandat genast, och inte bara ett enkelt takkap. Hur skulle det vara att bygga cab på en 95:a, tro? Antar att det gjorts? :weld
96 V4 1975 ”Bollen”
@Janne Hagnell wrote:
Problemet, som jag ser det, är att du måste in och rota i plåten nedanför bakrutan och i bagageluckan om du vill bli av med ”knycken” där när du kapar taket. Och då blir det en hel del plåtkonst inblandat genast, och inte bara ett enkelt takkap. Hur skulle det vara att bygga cab på en 95:a, tro? Antar att det gjorts? :weld
Visste att jag sett två i alla fall.
snabbt sök på google gav dessa.
http://www.google.se/imgres?imgurl=http://forum.saabklubben.nu/ubbthreads.php%3Fubb%3Ddownload%26Number%3D5698%26filename%3DIMG_2035.jpg&imgrefurl=http://forum.saabklubben.nu/?ubb%3Dshowflat%26Number%3D99731&h=550&w=733&sz=72&tbnid=2KdbiarFDDsk0M:&tbnh=90&tbnw=120&prev=/search%3Fq%3Dsaab%2B95%2Bcab%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=saab+95+cab&usg=__LuzsZV11hugvCB2ck4VwHKbk0y0=&docid=4yO2HUElbRx4BM&hl=sv&sa=X&ei=YrjQT8WXNLP44QS6pMC2DA&ved=0CHUQ9QEwBw&dur=443juni 7, 2012 kl. 14:46 #44544Ja, det såg väl helt ok ut, undantaget störtbågen a la 80-tals Golf/Kadett/Escort.
Dock förstärks designskillnaden mellan bulliga framänden och feniga bakdelen när taket är borta. Men man kan ju inte få allt. 🙄96 V4 1975 ”Bollen”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
