Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › 900 Gls Automat 80 8600mil
- Detta ämne har 59 svar, 29 deltagare, och uppdaterades senast 2011-10-31 19:16 av .
- FörfattareInlägg
- 1 september, 2011 kl. 08:04 #31623
ingemargavle
DeltagareGrattis till bilen. ”Vanliga” Saabar börjar bli ovanliga.
1 september, 2011 kl. 08:10 #31624peppes
Deltagare@Topponaut wrote:
@cabmange wrote:
wallero skrev:
jag hade köpt denna bil om det inte vore för rostiga länkarms infästingar speciellt vänster undre den högre under såg redan rost lagad ut hur kan det bli så om den aldrig varit ute på vintern?
annars ser den fin ut i motor utrumme mm mvh niklascabmange skrev:
Låter som någon är avundsjuk och bitter!!!@wallero wrote:
lägg ner cab mange jag är varken bitter eller avundsjuk kunde lagt bra mycket mer än 10 tusen om den varit rost fri mvh
cabmange skrev:
Men om den har rostiga länkarmsfästningar så är ju du expert på hur man döljer fula lagningar med 3 cm tjockt lager med underedsmassa så vad är problemet med det.Om du nu inte är bitter eller avundsjuk, varför skalll du då överhuvudtaget yttra dig i Uffes tråd. Om det är någon som skall lägga ner så är det du…
BASTA
Jag tycker att du Walle har visat en negativ attityd mot Viggenuffe som ju uppenbart är glad över sitt köp och dessutom borde vara det, utan att du skall ”dissa” hans köp i en tydligt negativ kommentar.
Att cabmange här reagerar tycker jag är otroligt bra och visar prov på god kamratskap, något som det borde finnas mer av på den här siten.-Grattis Viggenuffe till en fin bil!
De är få som finns kvar i det skicket.– Lycka till! :AP
Instämmer helt med ”topponauten”
käck 900, hoppas du får kul med den!! :DR1 september, 2011 kl. 08:34 #31627saabaero
DeltagareAlltid trevligt med lågmilade gammelbilar och ett extra plus för att den hamnat hos en entusiast.
1 september, 2011 kl. 09:27 #31634Karl Ask
ModeratorBerörda parter har fått påpekande på inlägg i tråden från moderatorer (inget har tagits bort).
Allmänt är det viktigt att vi är positiva mot varandra och man behöver inte klaga på andras bilar bara för de inte är perfekta. Då blir stämningen så mycket bättre på forumet och detta gäller alla.
I övrigt grymt fin bil Uffe. Jag har själv en 900 GLS automatic men min är från 79 och långt så fin som din. Men med en ägare innan mig. 😀
Grattis!1 september, 2011 kl. 10:44 #31637viggenuffe
Deltagare…….
1 september, 2011 kl. 10:50 #31640putsarn
DeltagareDen är helfräsig!
Färgen, automat , ALLT!
Fler bilar borde vara bruna, kan saabklubben göra något?! :AP1 september, 2011 kl. 15:12 #31661wallero
Deltagare@Viggenuffe wrote:
Tråkigt att det ska bli så här!!
E kanonnöjd över bilen!
O Walle! De bilderna som jag fick antydde ju på rost men i själva verket så finns där inget utan det e ytrost tillsammans med underredsmassa o den kombinationen ser hemsk ut.
O ja HÖGER SIDA E ROSTLAGAD men VAD e problemet med det????
Har själv pratat med Tanten som e ca 85år o tagit reda på historien om bilen o tror hon vet bäst om den e körd på vintern eller inte m.mIstället för att gissa o dra sina egna slutsatser hur bilen e m.m så får man ta reda på fakta istället tycker jag!
drar inga slutsatser jag pratade ju med han som sålde bilen å han sa att den vinter kördes de första åren.
har av egen vetskap sett kort som ser förjävliga ut å sen när man kommer dit så är det kass bild eller annat fel å ibland kan man bli överaskad att det inte var så farligt eller tvärtom.
ett tips på det hängande innertaket att en på 900 klubben hade ett till salu mud ettag för lucka.
mvh1 september, 2011 kl. 18:46 #31669turboande
DeltagareTrevlig bil! Grattis!
Den gröna ser också trevlig ut.900 Turbo "lyx" -83
9000 Aero -93
9-5 Arc -05
9-5 Vector -081 september, 2011 kl. 18:57 #31670viggenuffe
Deltagare…………
1 september, 2011 kl. 20:08 #31674t16s
Deltagarekanon fin ju….trubbnos e lite speciellt!!! den greöna ska bli roligt att se färdig framöver ….
1 september, 2011 kl. 20:13 #31675viggenuffe
Deltagare………
2 september, 2011 kl. 11:31 #29542Andreas Hermansson
DeltagareUnderbart! Brun oxå! Härligt!
Jag tror att saabar och även volvo kunde rosta varsomhelst under sena sjutiotalet. Det ska ha varit problem med plåtkvaliteten, kunde ha skador innuti materialet som såg slät och fin ut efter att den pressats men efter en tid kunde plötsligt rost tex visa sig mitt på ytor det kanske finns någon som vet mer om detta.
Ska bli kul att se den någon gång!2 september, 2011 kl. 19:56 #31709viggenuffe
Deltagare………
9 september, 2011 kl. 18:54 #32008viggenuffe
Deltagare……
9 september, 2011 kl. 20:34 #32012aeromicke
Deltagare@Topponaut wrote:
@cabmange wrote:
wallero skrev:
jag hade köpt denna bil om det inte vore för rostiga länkarms infästingar speciellt vänster undre den högre under såg redan rost lagad ut hur kan det bli så om den aldrig varit ute på vintern?
annars ser den fin ut i motor utrumme mm mvh niklascabmange skrev:
Låter som någon är avundsjuk och bitter!!!@wallero wrote:
lägg ner cab mange jag är varken bitter eller avundsjuk kunde lagt bra mycket mer än 10 tusen om den varit rost fri mvh
cabmange skrev:
Men om den har rostiga länkarmsfästningar så är ju du expert på hur man döljer fula lagningar med 3 cm tjockt lager med underedsmassa så vad är problemet med det.Om du nu inte är bitter eller avundsjuk, varför skalll du då överhuvudtaget yttra dig i Uffes tråd. Om det är någon som skall lägga ner så är det du…
BASTA
Jag tycker att du Walle har visat en negativ attityd mot Viggenuffe som ju uppenbart är glad över sitt köp och dessutom borde vara det, utan att du skall ”dissa” hans köp i en tydligt negativ kommentar.
Att cabmange här reagerar tycker jag är otroligt bra och visar prov på god kamratskap, något som det borde finnas mer av på den här siten.-Grattis Viggenuffe till en fin bil!
De är få som finns kvar i det skicket.– Lycka till! :AP
Usch för avundsjuka… Tror wallero e lite bitter för han bara hade råd att köpa en 79:a!!
Uffes e ju ett helt år nyare 😀Btw Uffe, Läcker!!! :AP :AP
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.