900 kombi

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • januari 12, 2010 at 21:57 #21447

      Hej!
      Vad tycks om denna?

        januari 12, 2010 at 22:03 #151224

        Haha fan vad grym! har för mej att jag har sett en 9000 cc ombyggd till kombi en gång… undrar om det va hallucination eller verklighet :S

          januari 12, 2010 at 22:08 #151227

          Häfftigt, skulle va kul med lite fler bilder!

            januari 13, 2010 at 00:03 #151237

            Stiligt !
            Blev mycket bra med de tunna C och D-stolparna och att du höll ner undre rutramen på bakfönstret i stället för att låta den gå uppåt i “hockeyklubban”. Jag försökte mej på nåt dylikt för länge sen men kom aldrig längre än till paintshop-stadiet.
            Är det månne handknackat ?
            / Kenth

            P.S. Antog (kanske felaktigt) att du var upphovsmannen ??

              januari 13, 2010 at 06:06 #151241

              Ojj. :duck:.. Grymt snygg byggt :jobbar: till farmaremodell!!
              Dendär “borde” de :hammer: i Trollhättanfabriken byggt farmare modellen istället för Combi från 1980-talet :applause: eller hur? !

              Är den till salu?? :deal: Oppssss… :duck:

                januari 13, 2010 at 07:47 #151244

                Är det den Saab som gjordes av nuvarande Nilsson Special Vehicles?

                  januari 13, 2010 at 11:42 #151254

                  Finns det någon bild där man ser den snett bakifrån?

                  K-G

                  Saab 99 1969, 1970
                  Saab 90 1985
                  Saab 9000 Aero 1996
                  Opel Manta A 1972

                    januari 24, 2010 at 20:08 #151854

                    Hur ny/gammal är bilden?
                    Jag har en gammal annons inscannad där man ser den snett bakifrån. Kan se i morgon om jag hittar den så jag kan lägga upp den.

                    Har funderat på om jag, när jag fixat fast inkomst, skulle höra av mig till ägaren för att se om den var till salu. Avställd sedan länge om jag inte minns fel.

                      januari 24, 2010 at 20:11 #151855
                      bladde wrote:
                      Haha fan vad grym! har för mej att jag har sett en 9000 cc ombyggd till kombi en gång… undrar om det va hallucination eller verklighet :S

                      Det finns ett antal 9000 Kombi.
                      Bert Karlsson lät bygga en (en kanske två) baserad på en CS 2.3T om jag inte minns fel.
                      En biluthyrningsfirma i Stockholm tror jag byggde på en A50.
                      På STCS tror jag att det fanns en norrman(?) som byggde om en Lancia Thema kombi till Saab.

                      Även någon av dessa skulle jag vilja lägga vantarna på (speciellt Bert Karlsson-bilen som jag tyckte va cool)

                      Gemensamt för dessa är att de har CS-front. Det finns dock ritade bilder på CC-kombi som figurerade under sent 80-tal i biltidningar som trodde (eller hoppades) att det var Saabs nästa modell.

                        januari 25, 2010 at 20:23 #151941

                        Yngve Nilsson-combin byggdes på enn 99;a.

                          januari 26, 2010 at 15:04 #151981

                          Klicka på bilden för större!

                            januari 26, 2010 at 20:09 #152012
                            Rodder76 wrote:
                            bladde wrote:
                            Haha fan vad grym! har för mej att jag har sett en 9000 cc ombyggd till kombi en gång… undrar om det va hallucination eller verklighet :S

                            Det finns ett antal 9000 Kombi.
                            Bert Karlsson lät bygga en (en kanske två) baserad på en CS 2.3T om jag inte minns fel.
                            En biluthyrningsfirma i Stockholm tror jag byggde på en A50.
                            På STCS tror jag att det fanns en norrman(?) som byggde om en Lancia Thema kombi till Saab.

                            Även någon av dessa skulle jag vilja lägga vantarna på (speciellt Bert Karlsson-bilen som jag tyckte va cool)

                            Gemensamt för dessa är att de har CS-front. Det finns dock ritade bilder på CC-kombi som figurerade under sent 80-tal i biltidningar som trodde (eller hoppades) att det var Saabs nästa modell.

                            Ja den jag såg var cc modellen iaf 🙂 Då kanske man inte såg fel trots allt 🙂

                              januari 27, 2010 at 17:03 #152100
                              Rodder76 wrote:
                              Klicka på bilden för större!

                              Tackar! :thumbup:

                              K-G

                              Saab 99 1969, 1970
                              Saab 90 1985
                              Saab 9000 Aero 1996
                              Opel Manta A 1972

                                januari 27, 2010 at 17:35 #152105

                                Angående 9000cc så stämmer det som någon tidigare skrev. En norrman byggde om en Lancia Thema till Saab 9000. Denna person har totalt gått under jorden. Vad som hänt honom vet jag ej. Sitter i fängelse eller rent utav död ??? Jag bryr mig inte.
                                De övriga två byggdes av Solstad och en av dom finns i stockholmstrakten i vad jag har förstått i god vigör. Om denna bil vet jag ej så mycket. Den andra har jag i min ägo. Den första som Solstad byggde. Det är en 2,0 spis i den , ingen turbo, fronten är som sagt från en 9000cs , däremot är bakljusen från en cc, bilen är i renoveringsbehov, 99% av behövda delar har jag fått tag på men anledningen till att projektet står stilla är att jag är tveksam till om jag kommer att använda bilen. Eventuellt kommer jag att sälja den.

                                Mvh Ulf Stensson

                                  januari 29, 2010 at 04:46 #152186
                                  Rodder76 wrote:
                                  Klicka på bilden för större!

                                  Genibygge! Ser ut som om man har kapat bakluckan från en cc och andvändt infästet från denna, nån som vet?

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.