900 T8 Special, Såld.

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T8 Special, Såld.

Detta ämne innehåller 21 svar, har 11 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-11-06 00:47.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare

roberts
    Deltagare

Lika bra att lägga upp bilen här igen.

Hade henne ute på annons som några kanske såg 😯
    Andra gången jag ångrar mig, Smutten som hon heter får allt stanna ett tag till. Det är helt enkelt en för rolig bil för att säljas:)
    Dessutom kostar de så lite per år så det är knappt märkbart får jag nästan säga.

Hon kanske får sällskap av en kompis istället, om det blir 900/9000 eller en tysk sportbil återstår att se.

Smutten står nu avställd på pallbockar i varmgarage och har tackat för detta året.
    Det som ligger på att göra listan är att fixa stålomspunna bromsslangar, ett stort scoop i huven och skrapa hjulhusen, rostskydd är praktiskt men inte vidare fint. Bilen ser aldrig vatten/snö ändå så vad som finns i hjulhusen spelar knappast någon roll

Nej inget scoop i huven, det var ett taskigt skämt.

Man skäms över dessa bilder, nästa år får jag fanimej fixa en redig fotograf med en smula fantasi.
    Fler bilder finns på http://www.garaget.org/roberts

turbocab
    Deltagare

Bra beslut!!! En fin Special är inte lätt hitta längre, så behåll du den. Du har väl kostat på den rätt mkt också?

Scoop i huven…. Skämtare där…. 😆

roberts
    Deltagare

Ja jag tror det med, den kostar ju ingenting att ha såvida man inte har 4 stycken. Det finns vissa som har det – helt sjukt, men till och med dem har börjat sälja av har jag hört… 😉 😉 😉
    Räknade ihop allt lite snabbt för några veckor sedan, 35000 de senaste 5 åren med alla kvitton.

Kan någon tipsa om en snorfin 9000 aero som gått lite är det intressant 🙂

Gött nu har PM knappen kommit eller är den fixat så den finns från start?

Mvh Robert

Beeos
    Deltagare

@robert SG wrote:

Ja jag tror det med, den kostar ju ingenting att ha såvida man inte har 4 stycken. Det finns vissa som har det – helt sjukt, men till och med dem har börjat sälja av har jag hört… 😉 😉 😉
    Räknade ihop allt lite snabbt för några veckor sedan, 35000 de senaste 5 åren med alla kvitton.

Mvh Robert

Är den snorfina 9000 gratis? Jag tar den gärna 🙂

roberts
    Deltagare

@beeos wrote:

@robert SG wrote:

Mvh Robert

Haha fråga inte mig, det är ju du som ska tipsa mig om någon som har en! 😆

Beeos
    Deltagare

@robert SG wrote:

@beeos wrote:

@robert SG wrote:

Mvh Robert

Haha fråga inte mig, det är ju du som ska tipsa mig om någon som har en! 😆

🙁 haha
    Läste helt fel! Du kan få köpa min aero! 🙂

roberts
    Deltagare

Är du seriös så gärna!

Skyll på ölen du drack igår.

Beeos
    Deltagare

@robert SG wrote:

Är du seriös så gärna!

Skyll på ölen du drack igår.

Blir nog mer öl idag!
    Får nog hålla Grålle ett tag till 🙂
    Svårt att hitta något ”bättre”

henrikm
    Deltagare

Så du behåller den ändå!

Jag förstår dig, det är inte lätt att göra sig av med en fin OG. 😉

roberts
    Deltagare

@henrikm wrote:

Så du behåller den ändå!

Jag förstår dig, det är inte lätt att göra sig av med en fin OG. 😉

Nej det är det verkligen inte! Jag dock fortfarande ute efter en brukis, jag har tittat på 9000 men så på något mystiskt vänster har man tagit bort en nolla i blockets sökfält efter ett par minuter och över 200 st saab 900 annonser är på skärmen. Visst en 900 sugis funkar absolut som brukis men en turbo är ju helt klart roligare och det slutar med att man sorterat på pris och befinner sig på sista sidan 😆

Man vill ju inte ha en skithög och andra sidan vill man ju inte köra ner någon fin lågmilare heller.

Är det någon som kan bestämma åt mig? 😉

henrikg
    Deltagare

Jag har funderat flera gånger på att sälja min T8 special eller bygga om den till T16, men än så länge har det slutat med att det känns som slöseri på en fin gammal bil och den kostar ju inte så mycket som du säger, så bättre att bara låta den vara 🙂 Och självklart var det ett bra val att du behåller din, den kommer göra dig glad flera gånger om!

Mvh
    Henrik

henke
    Deltagare

En sån fin bil ska du bara behålla! 😎

roberts
    Deltagare

Kul med alla kommentarer, tack! Jo nu får hon stanna ett tag 😉 Problemet återstår, var är min nästa bil? Förslag på fina 900or? 😉

longjohn61
    Deltagare

@robert SG wrote:

Kul med alla kommentarer, tack! Jo nu får hon stanna ett tag 😉 Problemet återstår, var är min nästa bil? Förslag på fina 900or? 😉

En cabbe kanske 🙂 Har varit upp många på blocket i år 😉

Mvh Nisse

plankan
    Deltagare

Ah så du behåller henne –
    tror faktisk du gör bäst i detta då det inte finns den rätta marknaden för fina välbevarade T8 spec ännu 🙁

Många går öden till mötes som res. delsbilar eller så blir de mera välvårdade ombyggda till T16 bilar.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng