900 T8 Special, Såld.

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 T8 Special, Såld.

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare

@longjohn61 wrote:

@Robert SG wrote:

Förslag på fina 900or? 😉

En cabbe kanske 🙂 Har varit upp många på blocket i år 😉

Mvh Nisse

Nog för att det är fina men är inte mogen nog för en:)

@plankan wrote:

Ah så du behåller henne –
      tror faktisk du gör bäst i detta då det inte finns den rätta marknaden för fina välbevarade T8 spec ännu 🙁

Många går öden till mötes som res. delsbilar eller så blir de mera välvårdade ombyggda till T16 bilar.

Ja hon får stanna men det blir nog något annat vid sidan av. 🙄

oktober 19, 2010 kl. 08:55 #178462

@Robert SG wrote:

@HenrikM wrote:

Så du behåller den ändå!

Jag förstår dig, det är inte lätt att göra sig av med en fin OG. 😉

Nej det är det verkligen inte! Jag dock fortfarande ute efter en brukis, jag har tittat på 9000 men så på något mystiskt vänster har man tagit bort en nolla i blockets sökfält efter ett par minuter och över 200 st saab 900 annonser är på skärmen. Visst en 900 sugis funkar absolut som brukis men en turbo är ju helt klart roligare och det slutar med att man sorterat på pris och befinner sig på sista sidan 😆

Man vill ju inte ha en skithög och andra sidan vill man ju inte köra ner någon fin lågmilare heller.

Är det någon som kan bestämma åt mig? 😉

Jag kan bestämma att du tar hand om min T8-88 utan katt. 154hk bruksbus med lite småfix och en del rost.

oktober 31, 2011 kl. 16:53 #185935

För 20 minuter sedan rullade hon mot dalarna. Hon har varit värmlänning sedan dag ett men nu har hon tyvärr flyttat.

Behovet av en brukis har ökat, har dessutom inte tid för bilen. När man behöver ladda batteriet varje gång man ska ut och åka då vet man att det är dags.
          Vi får se vad det blir framöver, en fin 900 sugis vore kanske något. Annars lockar 205 gti.
          Har en lågmilad bubbla som står på tur på renoveringen.

Hänger givetvis kvar här på klubben. Kommer återkomma med nytt projekt om det blir 900a.

oktober 31, 2011 kl. 16:58 #185925

@Robert SG wrote:

För 20 minuter sedan rullade hon mot dalarna. Hon har varit värmlänning sedan dag ett men nu har hon tyvärr flyttat.

Behovet av en brukis har ökat, har dessutom inte tid för bilen. När man behöver ladda batteriet varje gång man ska ut och åka då vet man att det är dags.
            Vi får se vad det blir framöver, en fin 900 sugis vore kanske något. Annars lockar 205 gti.

Hänger givetvis kvar här på klubben. Kommer återkomma med nytt projekt.

Se upp för bakvagnen i 205 gti:n bara, de tenderar bli kostsamma historier. Ingen vidare kvalité över lag egentligen men alla ska dra den lärdomen själva 🙂

oktober 31, 2011 kl. 17:13 #185893

Bakaxeln är jag väl medveten om! Det är därför man ska ha en sommarkörd:)

oktober 31, 2011 kl. 17:27 #185863

Hoppas du kommer tillbaka till og900 träsket snart igen!

november 6, 2011 kl. 00:47 #186439

Sålde iväg min t8 special med förra månaden efter lite funderande. Hade så tur att en ringde och ville köpa den av mig annars skulle den fortfarande vara i min ägo i många år till. T8 special är ju en riktigt vacker bil men tyvärr med fel motor.

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.