9000 CD ?

Forum Modellspecifika forum 9000 9000 CD ?

• Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2010-04-05 12:41 av .
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    perhaninge
    Deltagare

Hej!

Jag har börjat att ”snegla” på 9000-modeller eftersom dom kostar sk.. och ingenting.
    Förutom jubileumsmodeller hur står sig en CD ?
    Har hittat en som ser fräsch ut för 14 000:-
    Vilken modell är mest eftertraktad ?
    Tar gärna emot köpråd då jag endast ägt en CS tidigare och erfarenheten från den var ”som vanligt” kamkedjan.
    Lådorna vet jag om men inte så mycket mer.
    Tack på förhand.

drittling
    Deltagare

Ett bra val 9000 CD tyst och skön att åka i. Välj gärna en med automat det kan jag rekomendera! Känns väldigt lyxig att åka i gärna med skinnklädsel. Äger en sådan själv med automat och turbo. Otroligt nöjd!

//jugge

rodder76
    Deltagare

Det är nog svårt att säga vilken modell som är mest eftertraktad. Idag så är det få modeller av 9000 som är speciellt eftertraktade.
    Men om man vill leta efter något speciellt, som man kanske tänkt bevara inför framtiden så kanske CD Aero 1991 är något att hålla utkik efter. Vad gäller Aero 1991 så är det mest CC-modellen som entusiaster tagit hand om. Tyvärr har inte CD Aero samma kjolpaket som CC Aero.

Personligen så skulle jag gärna åka i en tidig CD. T16 -88 mörgrå med svart skinn och 16″ Crosspoke, som på reklambilderna från tiden skulle sitta som en smäck.

Vill man åka ståndsmässigt så kanske Griffin är att föredra. Griffin fanns både med 2.3T och med V6. EN bil som jag själv vurmar lite extra för är en 2.3T Griffin, efter det att Griffin fick pilotinredningen som annars är mest känd för CS Aero. Tyvärr tror jag att det går att räkna dessa på en hand och i värsta fall på ett finger eller två. Kan man tänka sig en med V6:a så växer dock utbudet.

perhaninge
    Deltagare

Skinn, automat, vet tyvärr inte vilken maskin, 89:a
    Tycker att den verkar intressant.

Dock innan jag visste att den fanns i Aero-utförande också 🙂
    Var Aeron:n med 2,3:a ?
    Är det några speciella problem man ska hålla utkik efter?

Exempel på billig bil,
    http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9000_2_3_Turbo_25554863.htm?ca=11&w=1

drittling
    Deltagare

Min Ambasadblå 9000 CDE T har Cross spoke 16″ renoverade av ”Intera” till bättre än nyskick! Riktigt snyggt på limousinen.

//Jörgen

perhaninge
    Deltagare

Är det några delar till CD:n som är specifika till just den modellen som är mer svåra att få tag i ?

Cross spoken är grymt snygga, även alufälgarna verkar ligga rätt till prismässigt.
    Har kollat runt lite nu och priserna påminner om delarna till v4:an för 20 år sedan 🙂

9k94
    Deltagare
    Per/Haninge wrote:
    Är det några delar till CD:n som är specifika till just den modellen som är mer svåra att få tag i ?

Nopp inget speciella delar. Mycket 9000 delar passar alla modeller CC/CD/CS. Visst karosseridelar är väl de som skiljer mest.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng