900CD färgkomb
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / 900CD färgkomb
- Detta ämne har 9 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2010-02-23 20:38 av
Dajje.
-
FörfattareInlägg
-
februari 20, 2010 kl. 12:06 #21694
Hade en liten diskussion härom dan med en saabkolega ang färger på 900CD.
O vi vet ju att det inte ärtillverkade så många av denna bilen.
Men det jag undrar är om det finns nån som har koll på hur många av dessa rullade ut ifrån fabriken i lyxens 2färgade, blå.
Vore tacksam för lite funderingar på detta eller raka svar 🙂
Mvh dennisfebruari 22, 2010 kl. 21:30 #153638Ingen som sitter inne med lite kunskap om detta??
Eller sitter inne med lite tankar ivarjefall?VETA gör jag inget, men jag har haft koll på många 900CD under de senaste 10 år. Din är den enda tvåfärgade som jag har sett.
Jag har alla mögliga brochyrer med 900CD: Ingen 2 färg tilval finns där.
Är nog lika sällsynt som en 900CD med soltak.Bevara den färgen!
februari 23, 2010 kl. 19:16 #153683låter juintressant du får gärna jaga fram lite bilder på den du har i trakten,, hade varit skoj.
i twotone finns bara några , samt soltak är ovanligt.
men CD orna finns i olika färg visa som inte finns på vanliga bilar så är dom inte lika inutti , t.ex innerbelysning skilja per bil / års modelljag har haft 2 st innan denna jag har nu , som bara är en av tre i sverige.
för lite mer än ett år tillbaks fanns 23 st kvar (utom dina geert) men jag tror att den stämmer inte längre.(nov 2008)
total 485 st byggda varav 5 st combi CD
är ett svår item som är riktig sällsynd och ovanlig :thumbup:
rickardfebruari 23, 2010 kl. 20:32 #153692låter ju kul att den vi har då är inte bara en ovanlig cd utan en cd med en ännu ovanligare färgkombination,,,
dags att hitta en finansiär till helrenoveringen då 🙂 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
