900CD färgkomb

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / 900CD färgkomb

  • Författare
    Inlägg
    • februari 20, 2010 kl. 12:06 #21694

      Hade en liten diskussion härom dan med en saabkolega ang färger på 900CD.
      O vi vet ju att det inte ärtillverkade så många av denna bilen.
      Men det jag undrar är om det finns nån som har koll på hur många av dessa rullade ut ifrån fabriken i lyxens 2färgade, blå.
      Vore tacksam för lite funderingar på detta eller raka svar 🙂
      Mvh dennis

        februari 22, 2010 kl. 21:30 #153638

        Ingen som sitter inne med lite kunskap om detta??
        Eller sitter inne med lite tankar ivarjefall?

          februari 22, 2010 kl. 22:04 #153639

          VETA gör jag inget, men jag har haft koll på många 900CD under de senaste 10 år. Din är den enda tvåfärgade som jag har sett.

          Jag har alla mögliga brochyrer med 900CD: Ingen 2 färg tilval finns där.
          Är nog lika sällsynt som en 900CD med soltak.

          Bevara den färgen!

            februari 23, 2010 kl. 18:53 #153680

            Jag har sett en tvåfärgad (lyx) 900 CD till salu i Finland. Detta är säkert snart 10 år sedan. Vet dock ej om denna kommit så från fabriken.

            Finns även en 900 CD t16 -84 här i trakterna med original taklucka i plåt

              februari 23, 2010 kl. 19:16 #153683

              låter juintressant du får gärna jaga fram lite bilder på den du har i trakten,, hade varit skoj.

                februari 23, 2010 kl. 19:45 #153686

                Hur många som rullade ut från fabriken vet jag inte, men jag tror mig veta att det bara finns en i Sverige.

                900 Turbo "lyx" -83
                9000 Aero -93 Imola red
                9-5 Arc -05 Espresso black
                9-5 Vector -08 Titan grey
                9-5 Vector -08 Ice blue

                  februari 23, 2010 kl. 20:22 #153689

                  i twotone finns bara några , samt soltak är ovanligt.
                  men CD orna finns i olika färg visa som inte finns på vanliga bilar så är dom inte lika inutti , t.ex innerbelysning skilja per bil / års modell

                  jag har haft 2 st innan denna jag har nu , som bara är en av tre i sverige.

                  för lite mer än ett år tillbaks fanns 23 st kvar (utom dina geert) men jag tror att den stämmer inte längre.(nov 2008)

                  total 485 st byggda varav 5 st combi CD

                  är ett svår item som är riktig sällsynd och ovanlig :thumbup:
                  rickard

                    februari 23, 2010 kl. 20:32 #153692

                    låter ju kul att den vi har då är inte bara en ovanlig cd utan en cd med en ännu ovanligare färgkombination,,,
                    dags att hitta en finansiär till helrenoveringen då 🙂 🙂

                      februari 23, 2010 kl. 20:33 #153693

                      du är väl inte 65 än eller ? :jobbar:

                        februari 23, 2010 kl. 20:38 #153694

                        Kommer ihåg att jag sett två stycken 900 CD på en liten gård i norra Västergötland, ganska nära Laxå. Kanske är någon här i klubben?

                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.