900Gli -84 rycker när den blir varm

Forum Modellspecifika forum OG900 900Gli -84 rycker när den blir varm

• Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2013-10-02 13:23 av .
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    micke1987
    Deltagare

Bilen startar lätt men ligger lågt på tomgång tills den kommer upp i temp.
    Sen går den som en klocka tills man har kört ett tag för då börja den rycka när man ligger lätt på gasen, gasar man fullt så går den bra och och motorbromsar man så går den också bra.

Nån som har nån ide?
    Bränsletrycksregulator, tändspole, kallstartsventil ?

morsole
    Deltagare

Du bör leta efter läckage; annars är ju symptomen för mager blandning – eller för hög tändning.

Styrtryckaren är känd för att strula, tillsatsluftliden med; ta gärna och plocka ner den o lägg den i lämplig lösning över natten. T ex WD40 eller 5-56. Om den kärvar så blir det fel, både med co halten och tomgången.

Mvh Johannes

Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

micke1987
    Deltagare

Hittade ett litet bensinläckage och vakumslangen till fördelarn hade tagit semester :wrench
    Fortfarande lågt varvtal vid kallstart. Kollar väl upp styrtryckaren och tillsatsluftliden i nångång i veckan. 😀

bilspanaren
    Deltagare

Väcker liv i den här tråden. Fick du ordning på ryckigheten och vad gjorde du?

Jag hade nämligen exakt samma symtom på min T16 -84. Nu går den dock så dåligt att det inte går att köra. Den startar men går så orent att den dör efter en kort stund. Vet inte om felen hänger ihop, men det är väl ingen vild gissning att så är fallet. Nu står jag lite handfallen inför vad jag ska ta mig till och tänkte alltså kolla vad du gjorde mer.

99 1969
    9-5 Vector 2.0t Biopower Sportcombi 2005
    Tidigare: 900 T16 LUX 1984

Morten S.
    Moderator

Jeg hadde samme symptomer på min 1993 2.1 liter – og da var det luftmengdemåleren som var årsaken til dette.

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    1989 900i 5 dørs
    2007 9-3 SC

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng