Forum › Modellspecifika forum › 90/99 › 99 -84 startar ej
- Detta ämne har 22 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 2010-04-17 15:09 av .
- FörfattareInlägg
- 16 april, 2010 kl. 15:36 #156550
alexis
Deltagarekomp i alla cylindrar?
16 april, 2010 kl. 16:01 #156551mrjo
DeltagareDet tror jag(äger tyvärr ingen kompressionsprovare) men går lika tungt på starten som den brukar, borde inte bilen tända till på dom andra cylindrarna åtminstone då?
16 april, 2010 kl. 19:38 #156556jacke
DeltagareHar du provat om den startar på startgas? Gör den det är felet garanterat på bränslesidan. Kolla nålventilen i förgasaren, den kan ha hängt sig så att bilen får för lite soppa för att orka starta..alt kan flottören ha lossnat eller kommit ur läge. Om detta inte funkar så kanske det är bränslepumpen som tackat för sig…
16 april, 2010 kl. 20:34 #156557mrjo
DeltagareBilen får soppa, tändstiften blir blöta, har kollat över förgasaren och den såg okej ut.
Enda som är kvar att byta nu är rotor och tändkablar, är det lönt att byta dessa?
16 april, 2010 kl. 20:54 #156559Lsoderlund
DeltagareTändkablar kan ställa till med massa problem, bland annat att bilen inte startar!
Rotor är ju billig sak att byta så varför inte byta den när du ändå är igång.
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
Saab 9-3 Vector SC ´09Skämsbil:
Audi A6 AvantKassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
17 april, 2010 kl. 10:50 #156572mrjo
DeltagareÅh var ju rotorn som var boven!
Jag som kände på den bland det första jag gjorde och tyckte den satt fast, men när jag nu tog loss och bytte den så trillade den lilla plastkilen bort.
Just typiskt!
Men men bilen fick renoverad förgasare och helt nya tänddelar alla fall.
17 april, 2010 kl. 14:11 #156579jacke
DeltagareSkönt att du hittade felet 🙂
17 april, 2010 kl. 15:09 #156584alexis
Deltagarehärligt att det löste sig….
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.