Forum › Modellspecifika forum › 95/96 V4 › audi bromsar v4
- Detta ämne har 40 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast 2010-10-03 11:37 av .
- FörfattareInlägg
- 28 september, 2010 kl. 14:25 #22865
soulmannen
DeltagareHar letat runt lite efter svar men inte fått ett exakt svar,
så till frågan när man gör om frambromsarna på v4 o sätter dit bromsar ifrån audi, exakt ifrån vilka år och vilka motor alternativ sak man ta ifrån???
Audi har lite olika under dom aktuella åren.
Finns lite olika svar på det här så jag tänkte bara att man kunde reda ut det ordentligt 🙂
Släng gärna ut å mycket bilder som ni har på detta också, finns ju spridda lite över allt här så varför inte sammla dom.Dennis
28 september, 2010 kl. 15:58 #163000Lollo
DeltagareFemcylindrig med ventilerade skivor ca 87-91 och Girling ok vet jag har använts, även skivor från ngn nissan som passar bättre än DKW skilvan.
28 september, 2010 kl. 16:13 #163001soulmannen
Deltagarejo det har jag läst innan men nu har vi det där ”ca” igen 🙂 haha
men hoppas att vi kan reda ut det så att i slutändan av tråden har dom exakta uppgifterna. o gärna som du skrev finns det andra bättre alternativ så är det ju jättebra att det kommer fram.
tack så länge28 september, 2010 kl. 18:29 #163006Lollo
DeltagareDessa uppgifter kommer från min gamla DKW, det var en 89:a
29 september, 2010 kl. 07:52 #163029pelle s
DeltagareJag tänker mej att skivor från Toyota Camry 88-90 passar minst lika bra som DKW:s.
Däremot har jag inte hitta ok som verkar bättre än DKW.Pelle
29 september, 2010 kl. 08:34 #163030Dicst
DeltagareFuling kör ju med OG900 ok och 9000 skivor vill jag minnas…?
29 september, 2010 kl. 09:28 #163032jimbo
Deltagareok dom skivor/ok lollo länksde till.
va ska man sätta där bak om man vill ha skivor där?
finns det nån tråd med bilder??29 september, 2010 kl. 10:31 #163036pelle s
Deltagarejimmy_p wrote:nu har min bror nog koll på vad man ska ha fram.Skulle du kunna tänka dej att berätta det då? Det är ju faktiskt det den här tråden handlar om.
Mvh
Pelle29 september, 2010 kl. 17:57 #163053vinkel4
DeltagareJag kan bidra till förvirring genom att berätta vi använde bmw 325 skivor på min tid. Man fick svarva upp centrumhålet och borra ny bultcirkel. Sen var det bara att bulta fast dom lika som originalskivorna. Oken var breddade v4 ok. Kapade isär två ok och svetsade ihop så att oket blev motsvarande bredare som skivan. Sen fick man svatsa i lite material i innerkant på bulthålen till fästöronen och slipa upp dom så att man flyttade ut oket i.o.m. att bmw skivan hade lite större diameter. Funkade kalasfint. 🙂
29 september, 2010 kl. 19:07 #163055soulmannen
Deltagarevinkel 4, tackar för den men det lät lite väl krångligt 🙂 tur att det har kommit fram lite lättare alternativ då med audi delarna.
29 september, 2010 kl. 19:28 #163056benny
Deltagaresoulmannen wrote:vinkel 4, tackar för den men det lät lite väl krångligt 🙂 tur att det har kommit fram lite lättare alternativ då med audi delarna.Audin`s skivor/ok är inte bolt on.
29 september, 2010 kl. 19:28 #163057vinkel4
DeltagareBmw skivan är inga problem, men att bredda oken är lite pilligare.
Passar audi-oken rakt av utan modifiering?
Och kränger man skivorna över naven eller bultar från baksidan som originalskivorna.29 september, 2010 kl. 19:43 #163060benny
DeltagareInte dom Audi-100 oken jag fick tag på som sades va dom rätta,
Nya fästhål, +samt fräsa/slipa bort en del material.Skivorna får upp i svarven för rättØ samt bulthålen som orginal.
29 september, 2010 kl. 19:55 #163062vinkel4
DeltagareÅ skivan bultas bakifrån eller krängs över navet?
29 september, 2010 kl. 19:56 #163063Lollo
DeltagareBakifrån
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.