Bahco Saab 9000 Mellberg

Forum Övrigt Projekt / Min bil Bahco Saab 9000 Mellberg

  • Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 47 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #474463
    saabfjollen
    Deltagare

    Vincent du får mitt telefonnummer här: 0723255602 och mejl : lars-magnus-andersson@outlook.com .
    Så kan vi hålla kontakten angående fälgarna som jag har så kan du få bilder och information vad det är till.
    Är du i Karlskrona trakterna något så tveka inte höra av dig.

    #474464
    saabfjollen
    Deltagare

    Bilder från bilsport nr 12 1988

    Bilagor:
    2 användare tackade författaren för det här inlägget.
    #474467
    saabfjollen
    Deltagare

    Du kan köpa numret på bilsport hemsida.

    Bilagor:
    #474576

    Jag köpte alla Bilsport från 1988 av Magnus här på forumet. Har tidigare köpt alla Bilsport från 1986 då bilen är tillverkad då. Men bygget var ju från 1988. Tack för informationen!
    Hör av mig på telefon inom det närmaste till dig.

    #474697

    Har nu bytt båda kopplingscylindrarna och satt tillbaka växellådan. Givetvis är det ett hål i slangen till kopplingen också. Hålet är mitt på slangen! En fin stråle rakt ut. Alltid så här när man ska få rull på bilar som stått länge. Det här med två steg fram och ett tillbaka.

    Någon som har en ny slang liggande till koppling?
    Saab 9000 86-89 passar dom tror jag.

    #474701
    Regin
    Deltagare

    Har nu bytt båda kopplingscylindrarna och satt tillbaka växellådan. Givetvis är det ett hål i slangen till kopplingen också. Hålet är mitt på slangen! En fin stråle rakt ut. Alltid så här när man ska få rull på bilar som stått länge. Det här med två steg fram och ett tillbaka.

    Det är jo halva grejen med ett projekt –
    är själv där för tiden med Sego 😂 👌

    Någon som har en ny slang liggande till koppling? Saab 9000 86-89 passar dom tror jag.

    Enligt EPC:
    1985/86 Art nr: 89 63 712 (är dock NLS)
    Ersatt med 89 62 920

    1987-89 Art nr: 49 04 165
    Chassi nr T o m:
    K1022036

    K2012843

    K8000986

    #474728

    Verkar ha utgått överallt. Om ingen har en liggande så får jag kapa befintlig och sätta nippel och hitta lämplig bromsslang. Verkar vara M12X1,0.

    #474729

    Så blir det ännu mer custombygge!

    #474730
    Regin
    Deltagare

    Verkar ha utgått överallt. Om ingen har en liggande så får jag kapa befintlig och sätta nippel och hitta lämplig bromsslang. Verkar vara M12X1,0.

    Kontakta hydraulfirma, ta med den gamla –
    och dom kan säkert göra en ny åt dig med den befintliga gamla 😊

    #474757
    Regin
    Deltagare

    Vet inte vart du håller till i detta avlånga landet ….

    Men på returbilen i Kristianstad står det faktisk en 9K från 1986
    379013-4-img_7807

    1 ägares 👀
    379014-4-img_7808

    Men visserligen med 35K mil på mätaren –
    så den slangen/röret borde varit bytt tycker man 😏
    379015-4-img_7809

    Jag hade i vanliga fall, gärna kört dit kollat läget/kanske plockat den –
    men med mitt servoläckage på Sego för tiden, är jag inte pigg på köra så långt 🙄

    Kanske det finns det någon där i närheten som kan hjälpa dig –
    el vill kolla upp läget med den bilen 🙂 ❓

    Bilagor:
    #474770

    Jag bor i Bankeryd så det är väldigt långt.
    Men går nog på ditt tips med slangfirma, dom fixar nog detta.
    Tack för ditt engagemang!

    #474776
    97sonett
    Deltagare

    eller så köper du en slang i klubbshoppen för högerstyrda bilar och bockar om det…

    #474781

    Ja det finns visst till 85-86 i shoppen. Tack för tipset!

    #475097

    En bild från byggandet av bilen

    Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    #475099

    Emblem på sidan vid blinkers.

    Bilagor:
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 47 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng