Bilder på era bilar!
- Detta ämne har 85 svar, 46 deltagare, och uppdaterades senast 2006-10-26 23:26 av Anonym.
-
FörfattareInlägg
-
augusti 1, 2006 at 19:05 #95219
Här är min “Miss Piggy” som testar banorna på F5 Ljungbyhed,
[image]http://www.perstorp.seths.se/pp18164a/F5Bantest.jpg[/image]
Och här är min “Kermit” i kamp med sonens “Blue Sonny” på Kinnekulle Ring 2005.
[image]http://www.perstorp.seths.se/pp18164a/Kinnekullering.jpg[/image]Kom till Ljungbyhed 11-13 aug så träffar ni Piggy o Kermit!
(Kanske kan jag bjuda på en åktur om jag som funktionär hinner med?)Inget speciellt.
Sikta på 18-tiden och försök att komma in på den övre gräsplanen. Ofta samlas ett gäng Saabar på vänster sida och i början på gräsplanen.Får se om det blir 92:an om jag kommer. Den bilen brukar gå problemfritt veckans alla dagar utom just tisdagskvällar på Ulva Kvarn då det är dags att åka hem… Då inträder ett svårlokaliserat elfel som gör att startmotorn knappt går runt, alternativt att den vägrar starta rent allmänt. Har prövat olika tidsintervall då den står still, men samma skit.
Martin, kan väl hända att du kollat detta, men som människan är skapt så glömmer man ibland:
På min Aero-88 så var jordpunkterna för samtliga anslutningar kraftigt grön-ärgade
med bortfall av div funktioner som föld…
Kan hända att din 92 har dålig jord mellan startmotor och karossen????Skall försöka ta mig till Ulva nästa Tis 8/8 skall du dit?
/JN
Tack för tipset Jonas, jag har rengjort jordpunkterna och monterat “taggbrickor” likväl är f-nskapet lynnigt. Återstår en ny startkontakt som sitter på startmotorn.
Förra tisdagen vägrade den rätt och slätt att starta, trots en startmotor som snurrade på bra, bra gnista och så vidare. Den kom dock igång då jag monterat bort det ena stiftet och kört igång på en burk. (Skulle vilja se den metoden på en 9-3SS )
Hoppas komma på Ulva 8/8, det beror på hur långt jag hunnit med allmänna och egna förberedelser inför den internationella träffen (samt en veckas tjänsteresa omedelbart efter träffen )
92:an, en “sliper” från 55 , har nu XP-spjäll, spjällaxel och borrad halsring. Märktes en avsevärd, ännu inte uppmätt skillnad. Håller på att finna rätt munstycke som matchar det ökade luftflödet.
Återstår det planade XP-topplocket som kommer på plats så fort blocket släppt ifrån sig det gamla. En topplocksskruv sitter som &#¤%#* och jag är rädd att dra sönder den. Det vill jag inte riskera så här nära träffen.På min Aero-88 så var jordpunkterna för samtliga anslutningar kraftigt grön-ärgade
med bortfall av div funktioner som föld…
Kan hända att din 92 har dålig jord mellan startmotor och karossen????Skall försöka ta mig till Ulva nästa Tis 8/8 skall du dit?
/JN
Här är mitt bidrag. Alla mina rally bilde rpå min bil är för stora så dom kan jag inte lägga nu här .
Bilden är tagen i Falsterbo -05.
Ser inte riktigt så ut i dags läget utan buklan jag fick under Svenska rallyt -06 på vänster framskärm är kvar så den ser lite mer rally ut nu .
[image]http://www.saabklubben.com/ubbthreads/attachments/572182-003647.jpg[/image]
Anonymaugusti 4, 2006 at 18:31 #95226Ja jäddrar, vad fina bilar det finns. För att inte tala om era många fina garage, jag vill också ha ett sådant. Då skulle jag kanske våga mig på att plocka isär min 95 -74 och göra en ordentlig renovering. Som det är nu (frilufts mek (parkeringsplats)) så blir det nog bara att hjälpligt plasta skärmarna för att inte SBP ska bli för nitiska. Ett hyffsat intryck måste ju vara bättre än ett dåligt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.