Bottenplugg i växellådan?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Bottenplugg i växellådan?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Bottenplugg i växellådan?

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • maj 20, 2005 at 10:04 #86866

      William: Ok, min påfyllningsplugg var utvändig fyrkant…verkar tydligen vara ovanligt. Men de kanske har en T-krycka till det med!

      Jag började med bottenpluggen…

      Mvh Petter

        Anonym
        maj 20, 2005 at 12:17 #86867

        Jag lyckades skrämma loss påfyllnadspluggen med en liten “fickgasolbrännare”, rostlösningsolja och min ena hylsnyckelsats, men rackarns vad den satt…

        Kan det inte vara en idé att behandla gängorna med något innnan iskruvning igen? …kopparpasta, fett, olja…?

          maj 20, 2005 at 15:01 #86868

          Jag brukar sätta dit gängtape och inte dra åt så våldsamt. Både påfyllnings och avtappningspluggen. Har inte haft problem med “nypta” gängor.

          /B


          Bengt Åkesson
          bengt@akesson-motorsport.se
          Facebook

            maj 21, 2005 at 13:44 #86869

            jajust, det verkar finnas två typer av påfyllningsplugg. den som finns på bilderna som jag sett i verkstadshandboken är nog som din då Petter. Min är iaf invändig 3/8″. jag yxade till en egen fyrkantsstålbit som jag svetsade fast på en stång så jag kom upp en bit och kom åt. det fungerade faktiskt! ..blir nog kopparpasta på dess gängor, samt inte så hård åtdragning framöver. vågar inte spekulera i hur länge den pluggen varit “orörd”

              maj 21, 2005 at 14:33 #86870

              Hej.
              Ta aluminiumpasta istället, koppar, järn och aluminiun går ej ihop, har du otur så sitter den ännu bättre när du skall bort med den nästa gång.

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.