Bränslepumpsrelä 900 T8 -85

Forum Sälj/Köp Delar, köpes och efterlyses Bränslepumpsrelä 900 T8 -85

• Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2015-11-20 19:26 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    martin h
    Deltagare

Hej!

Söker ett bränslepumpsrelä till en 900 T8 -85. Skall vara det större 6-poliga i aluminiumkåpa, men vad jag kan klura ut från elschemat så borde det även fungera med ett mindre 5-poligt med svart plastkåpa.

/Martin

erik randa
    Deltagare

Har du kollat med någon Saabåterförsäljare om dom har detta relä? Jag köpte för ca 2 år sedan ett pumprelä till en Saab 900 2,1 -91 för en bra peng hos en återförsäljare och den hade dom hemma på hyllan 🙂

Erik Randa

Peder Andersen
    Deltagare

Hej!
    Det mindre reläet som kommer från valfri modell av 900i 8-ventilare fungerar alldeles utmärkt att sätta även i en turbobil. Du går bara miste om funktionen som bryter strömmen till bränslepumpen när varvtalet når ett maxvärde, har för mig 6250 rpm.
    Dock har jag inget sådant att sälja, utan ville bara skriva att du kommit fram till rätt sak om det vanliga ”insprutarreläet”.

/Peder Andersen

martin h
    Deltagare

Tack för tipsen. Har sett att det finns på bildelsbasen.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng