Bromsar og900 – 1987
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Bromsar og900 – 1987
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Bromsar og900 – 1987
- Detta ämne har 19 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2012-03-23 07:07 av saabaero.
-
FörfattareInlägg
-
Hm, förvirrad. Enligt böckerna skall det ju vara DOT4 bromsvätska, men jag har ju visst kört med 5.1 visar det sig… Haft lite bråttom här kanske. Men jag är fullständigt okunnig om detta – spelar det nån roll? Är inte 5.1 en utveckling bara, eller MÅSTE det vara 4? Det står på burken att den uppfyller kraven för DOT4 så det känns ju lugnt eller?
Case closed verkar det. Nya Ferodo belägg monterade fram, och luftat rejält – med manuell metod! Karl var över och hjälpte till. En kort tur, initial besvikelse men sen kom det snabbt mer och mer och nu verkar det vara bra äntligen! Underbart! Så nu får det vara bra med den här historien. Det blir denna bilen upp på Lördag tror jag, en ljudupplevelse garanteras för er som hör gurglet ur dubbla piporna bak! 😛
Nej, det var inte bränt, jag såg ingenting. Beläggen var ju lite halare yta på än de nya, men såg bra ut. Skivan var fin, dock rätt slät den också. Men nya beläggen verkar ta som fan. Gött. Månne var det lite luft – så jag tog dig på orden och luftade manuellt. Helt klart är ju luftman ganska “snäll”, kanske kan luftbubblor klibba fast och gömma sig pga de låga flödet?
Classic Motor tar lite foton på bilen idag för övrigt, under Karls försorg. Får se vad det blir ut av det!
@Turbocab wrote:
Helt klart är ju luftman ganska “snäll”, kanske kan luftbubblor klibba fast och gömma sig pga de låga flödet?
Bra sammanfattning av mina teorier :teeth
@Turbocab wrote:
Classic Motor tar lite foton på bilen idag för övrigt, under Karls försorg. Får se vad det blir ut av det!
Spännande!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.