Bromsar og900 – 1987

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Bromsar og900 – 1987

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Bromsar og900 – 1987

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 21, 2012 at 18:09 #189918

      Hm, förvirrad. Enligt böckerna skall det ju vara DOT4 bromsvätska, men jag har ju visst kört med 5.1 visar det sig… Haft lite bråttom här kanske. Men jag är fullständigt okunnig om detta – spelar det nån roll? Är inte 5.1 en utveckling bara, eller MÅSTE det vara 4? Det står på burken att den uppfyller kraven för DOT4 så det känns ju lugnt eller?

        mars 22, 2012 at 20:44 #189903

        Case closed verkar det. Nya Ferodo belägg monterade fram, och luftat rejält – med manuell metod! Karl var över och hjälpte till. En kort tur, initial besvikelse men sen kom det snabbt mer och mer och nu verkar det vara bra äntligen! Underbart! Så nu får det vara bra med den här historien. Det blir denna bilen upp på Lördag tror jag, en ljudupplevelse garanteras för er som hör gurglet ur dubbla piporna bak! 😛

          mars 22, 2012 at 21:10 #189905

          Härligt!

          Fanns det någon luft kvar ?
          Kanske du kan lägga ut någon bild på beläggen också ?
          Gärna en bild från sidan där det syns hur djupt ner i belägget som det är bränt (om det nu är bränt).

            mars 23, 2012 at 07:01 #189949

            Nej, det var inte bränt, jag såg ingenting. Beläggen var ju lite halare yta på än de nya, men såg bra ut. Skivan var fin, dock rätt slät den också. Men nya beläggen verkar ta som fan. Gött. Månne var det lite luft – så jag tog dig på orden och luftade manuellt. Helt klart är ju luftman ganska “snäll”, kanske kan luftbubblor klibba fast och gömma sig pga de låga flödet?

            Classic Motor tar lite foton på bilen idag för övrigt, under Karls försorg. Får se vad det blir ut av det!

              mars 23, 2012 at 07:07 #189950

              @Turbocab wrote:

              Helt klart är ju luftman ganska “snäll”, kanske kan luftbubblor klibba fast och gömma sig pga de låga flödet?

              Bra sammanfattning av mina teorier :teeth

              @Turbocab wrote:

              Classic Motor tar lite foton på bilen idag för övrigt, under Karls försorg. Får se vad det blir ut av det!

              Spännande!

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.