Denna vattenpump

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Denna vattenpump

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Denna vattenpump

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juni 18, 2014 at 11:58 #176598

      @Stefan wrote:

      självklart ska det kunna vara tätt direkt och särskilt om nu impellern är ny? Är alla tätningar nya och korrekt monterade, impellern ny så återstår ju bara att tätningen inte sitter helt nerpressad utan sitter snett.

      ja det kan man tycka men det är förmodligen svårt få helt tätt eller plant. Det är inte alltid som det perfekt förutsättning i motorblocket heller. Av alla gånger jag bytt pump så va det nästan helt tätt en ända gång från början…
      man skulle behöva mäta upp tätning, skovel och lock så man vet var man är…

        augusti 13, 2014 at 05:22 #197351

        Jag har bytt hundratals pumpar både på Triumphmotorn och på Svenska B-motorn och det har nog ALLTID kommit små rännilar i början efter bytet, men som slutar efter ett antal mil.

        Vi informerade detta noggrant för våra kunder när det begav sig på 70/80-talen. (Vilket inte alla verkstäder gjorde, tyvärr).

        Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk

          augusti 13, 2014 at 06:16 #197317

          Frågan är ju varför isåfall? Det borde inte vara sämre förutsättningar för den vattenpumpen än någon annan vattenpump?

        Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.