Denna vattenpump

Forum Modellspecifika forum 90/99 Denna vattenpump

  • Detta ämne har 17 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2014-08-13 06:16 av .
Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #176598

    @Stefan wrote:

    självklart ska det kunna vara tätt direkt och särskilt om nu impellern är ny? Är alla tätningar nya och korrekt monterade, impellern ny så återstår ju bara att tätningen inte sitter helt nerpressad utan sitter snett.

    ja det kan man tycka men det är förmodligen svårt få helt tätt eller plant. Det är inte alltid som det perfekt förutsättning i motorblocket heller. Av alla gånger jag bytt pump så va det nästan helt tätt en ända gång från början…
    man skulle behöva mäta upp tätning, skovel och lock så man vet var man är…

    #197351
    slattabjornen
    Deltagare

    Jag har bytt hundratals pumpar både på Triumphmotorn och på Svenska B-motorn och det har nog ALLTID kommit små rännilar i början efter bytet, men som slutar efter ett antal mil.

    Vi informerade detta noggrant för våra kunder när det begav sig på 70/80-talen. (Vilket inte alla verkstäder gjorde, tyvärr).

    Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk

    #197317
    stefan
    Deltagare

    Frågan är ju varför isåfall? Det borde inte vara sämre förutsättningar för den vattenpumpen än någon annan vattenpump?

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng