Forum › Modellspecifika forum › 95/96 V4 › dj….la bilar
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2004-11-26 08:48 av .
- FörfattareInlägg
- 25 november, 2004 kl. 00:41 #11167
anonymous
DeltagareSkulle skaffa en andra bil och valet var ju givet v4 med rattvaexel kul bil till liten peng ….
trodde jag haemtade fyndet glad ihagen
fullutrustad sa han som salde bilen…
bade rallyratt och dragkrok
jaja vecka 1 startar bilen 1 av 7 dagar
batteriet da ?
nej inte glapp i minuspolen o jordflatan
hurra nuAR den bra da …..tva dagar ja
sen gar inte nyckeln att fa ur taendningslaset ??
efter lite trixande fick jag ur nyckel elaendet
bara for att konstatera att naer jag senare ville aka hem var det omojligt att fa i nyyckeln i taeningslaset igen
fick lana trailer da och ta hem bilen
konstaterar att laset gjort sitt och river bort det koper ett nytt pa mekonomen och kranglar dit
Nu ar alla glada aker nojt tva dagar sa gar chokewiren av !
da startar inte v4 or pa vintern……
sa med ny chokewire hoppas man ju att problems tid aer forbi
men inte da nu kommer vi till fragan hur i helsike saeller man in forgase och choke sa att bilen startar och gar
nu tar det femton minuter MED startkablar innan jag kan ta en svaeng i min ROLIGA andra bil25 november, 2004 kl. 10:42 #78433anonymous
Deltagarekan förstå att det verkar hopplöst men en gammal bil är ju en gammal bil och dom delar du bytt
kan ju inte paja en gång till och att ha en gammal bil krävs ju att man håller på och servar
och fixar25 november, 2004 kl. 11:16 #78434petter
DeltagareLa du i backen när du försökte få ut nyckeln…
Servar man gamla bilar ordentligt är de inte värre än nya vad gäller driftsäkerhet. Det är min (förhållandevis ringa) erfarenhet.
Mvh Petter
25 november, 2004 kl. 12:39 #78435rasmus blomqvist
DeltagareVissa saker var även bättre förr. Finns många nya bilar som håller sämre kvalitet än Saab gjorde på 70-talet.
25 november, 2004 kl. 13:53 #78436kaparn
DeltagareHar Du kollat brytaravståndet? Det brukar vara felet med min när den är svårstartad.
26 november, 2004 kl. 00:02 #78437anonymous
Deltagarejavisst ja backen maste i
ursaekta mig men det aer min femte v4
har aeven haft ett tiotal 99 or
men undrar over om nagot bra tips bland er som kanske vet26 november, 2004 kl. 08:48 #78438staaleb
DeltagareStartvansker kommer også ofte pga falsk luft. Har du sjekket vakuumventilen, vakuumslangene til fordeler og bremseservo? Lekker det her kan du trenge mange forsøk før du får start.
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.